پرده سینما

سود سرشار برادران وارنر در سال ۲۰۱۴

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هابیتکمپانی برادران وارنر اعلام کرد سالی درخشان را در زمینه باکس آفیس جهانی پشت سر گذاشته است. به گزارش مهر و به نقل از ددلاین، کمپانی برادران وارنر اعلام کرد در سال ۲۰۱۴ با فروش ۳ ممیز ۱۷ میلیارد دلاری، از موفقیت سال ۲۰۱۳ نیز فرا‌تر رفته است. فروش این کمپانی در سال ۲۰۱۳ برابر با ۳ ممیز ۱۴ میلیارد دلار بود و این کمپانی در سال ۲۰۱۴ از سال قبل فرا‌تر رفت. یکی از عوامل این موفقیت، فیلم «بین ستاره‌ای» بود که با فروش ۴۷۲ میلیون دلاری در بازار جهانی به کارگردانی کریستوفر نولان حضور داشت و تنها در کره جنوبی ۷۴ میلیون دلار فروش کرد.

دومین موفقیت این کمپانی در سال ۲۰۱۴، اکران فیلم «هابیت: نبرد پنج ارتش» بود که با فروش ۴۴۶ میلیون دلاری در بازار جهانی، هنوز به فروش بیشتر چشم دارد، چون از اکران آن در چین مدت زیادی نمی‌گذرد. «گودزیلا» دیگر فیلم این کمپانی بود که با فروش ۳۲۸ میلیون دلاری‌اش در بازار جهانی، به موفقیت این کمپانی کمک کرد. فیلم پرفروش بعدی این کمپانی «لبه فردا» بود که با فروش ۲۶۹ میلیون دلاری‌اش در بازار جهانی خیلی فرا‌تر از فروش داخلی‌اش که ۱۰۰ ممیز ۲ میلیون دلار بود رفت.

«فیلم لگو» دیگر فیلم این کمپانی بود که ۲۱۱ میلیون دلار در بازار جهانی فروش کرد و فیلم پرفروش شماره یک در بریتانیا شد. همه این فیلم‌ها در شمار ۲۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۴ در بازار جهانی فیلم جای داشتند. علاوه بر این، کمپانی برادران وارنر فیلم‌های پرفروش دیگری هم داشت که «هابیت: ویرانی اسماگ» با فروش ۲۶۹ میلیون دلار از جمله آن‌ها بود. این ارقام جدای از فروش این فیلم‌ها در بازار داخلی آمریکاست. این کمپانی فیلم‌هایی برای بازار غیرآمریکایی نیز ساخته که فیلم آرژانتینی «قصه‌های وحشی» که نامزد اسکار فیلم خارجی هم شده، از جمله آن‌هاست.


 تاريخ ارسال: 1393/10/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.