پرده سینما

پدرو آلمودوار باز هم به دنیای زنان می‌پردازد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پدرو آلمودوار«پدرو آلمودوار» کارگردان صاحب‌نام اسپانیایی از ساخت فیلم «ساکت باش» به‌عنوان جدید‌ترین ساخته سینمایی‌اش خبر داد. به گزارش ایسنا، «ساکت باش» عنوان جدید‌ترین درامی خواهد بود که «پدرو آلمودوار» سینماگر برنده اسکار اسپانیایی قرار است از ماه آوریل در اسپانیا مقابل دوربین برد. به گزارش ورایتی، این کارگردان اسپانیایی درباره فیلم جدیدش عنوان کرد: این فیلم هیجان‌زده‌ام می‌کند و یکی دیگر از فیلم‌هایم در حوزه سینمای زنان است که در آن یک زن نقش اول را دارد و محور داستان است.

هنوز جزئیات خط داستانی ساخته «آلمودوار» فاش نشده است اما به گفته خود وی این فیلم درباره تمام مشکلات طاقت‌فرسایی است که برای زن نقش اول داستان روی می‌دهد. این کارگردان صاحب‌نام اسپانیایی پیش از این نیز در فیلم‌هایی چون «همه‌چیز برای مادرم»، «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» و «بازگشت» زنان را موضوع آثارش قرار داده بود. او قصد دارد با پرداختن مجدد به گرفتاری‌های یک زن در فیلم «ساکت باش» به نقطه اوج دوران فعالیت‌اش بازگردد.

«آلمودوار» که فیلم‌نامه همه فیلم‌هایش را خودش نوشته است، در سال ۱۹۹۹ «همه چیز درباره مادرم» را ساخت که به موفقیت جهانی بی‌نظیری دست یافت. طراحی صحنه و پلات این فیلم اقتباس از آثار «فدریکو گارسیا لورکا» و «تنسی ویلیامز» است. این فیلم بیش از هر فیلم دیگری در میان کشورهای اسپانیولی‌زبان موفق به کسب جوایز جهانی، از جمله اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

«آلمودوار» طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز جهانی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه (۲۰۰۳)، جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم غیرانگلیسی (۲۰۰۳) و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی (۱۹۹۹) از بافتا، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین (۱۹۸۷)، جایزه بهترین فیلم‌نامه (۲۰۰۶)، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم معنوی (۱۹۹۹) جشنواره کن، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (۲۰۰۰) از سزار فرانسه، جایزه منتخب تماشاگران (۲۰۰۶) و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (۲۰۰۰)، دو جایزه بهترین کارگردانی (۲۰۰۷) و (۲۰۰۰) از جوایز گویا اسپانیا، جایزه بهترین فیلم خارجی لومیر فرانسه (۲۰۰۰)، جایزه پرنس آستوریاس برای یک عمر دستاورد هنری (۲۰۰۶)، دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن‌سباستین (۱۹۹۹) و (۲۰۰۶)، جایزه منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو (۱۹۸۸)، جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره ونیز (۱۹۸۸) اشاره کرد.

 


 تاريخ ارسال: 1393/10/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>آرمیتا صمدی:

لایک!

3+0-

سه‌شنبه 16 دي 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.