پرده سینما

شفیع آقامحمدیان: ما به همه فراخوان می دهیم، نامه شخصی نمی نویسیم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شفیع آقامحمدیانمدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده در جلسه‌ی اخیر انجمن مستندسازان گفت: مستندسازان كشور تنها به اعضای انجمن مستندسازان محدود نمی‌شوند. مشكلی كه اكنون وجود دارد این است كه افرادی كه این مطالبات را مطرح می‌كنند بیشتر نگاه شخصی دارند.

شفیع آقامحمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به گلایه‌های انجمن مستندسازان از متولی دولتی سینمای مستند، عنوان كرد: ما از اسفندماه سال گذشته نزدیك به60 مستند در دست تولید داریم وطبیعی است كه بالاخره برخی از سازندگان این آثار از اعضای انجمن مستندسازان باشند. علاوه بر این، طی این مدت در برخی كارها هم افرادی از میان اعضای انجمن تهیه‌كنندگان مستند با ارایه طرح های مستند و داستانی به همكاری با مركز پرداخته‌اند و به همین دلیل نمی‌توان گفت كه تعاملی با این نهاد نداریم.

وی در عین‌حال گفت: این‌كه بخواهیم بگوییم كه از فرد یا نهاد خاصی شخصا برای همكاری دعوت به عمل آورده‌ایم درست نیست، اما با این حال همین افرادی كه اكنون مدعی هستند در مركز كارهای نیمه‌تمام دارند.

مدیرعامل مركز ادامه داد: ما اگر قرار بود تعامل نداشته باشیم می‌توانستیم قسط آخر تفاهم‌نامه‌ای كه پیش از این با انجمن به امضا رسیده بود را نپردازیم. اما آخرین قسط این تفاهم‌نامه را هم نزدیك به دو هفته پیش‌ پرداخت كردیم، دیگر دوستان تعامل به چه می‌گویند؟!

به اعتقاد شفیع آقامحمدیان؛ مستندسازان كشور تنها محدود به انجمن مستندسازان نیستند و ادامه داد:شیوه كار ما هم به این گونه است كه هفته آینده فراخوانی را منتشر می‌كنیم و براساس آن افراد مختلف می‌توانند طرح‌های خود را به مركز ارایه كنند.

آقامحمدیان در ادامه این گفت‌وگو درباره تفاهم‌نامه‌ای كه پیش‌تر میان مركز و انجمن به امضا رسیده بوده و وضعیت آن در مدیریت فعلی گفت: همان‌طور كه گفتم قسط آخرین تفاهم‌نامه را چندی پیش پرداخت كردیم و طبیعی است كه اگر قرار باشد تفاهم‌نامه‌ی جدی میان ما و انجمن مستندسازان به امضا برسد، سیاست‌های جدیدی در آن اعمال می‌شود و توقع كوچك ما این است كه همكاری و تعامل انجمن با مركز گسترش سینمای مستند و تجربی همانند گذشته باشد.

وی ادامه داد: سیاست‌های معاونت سینمایی به تازگی اعلام‌شده و ما هم طبیعتا تابع این سیاست‌ها هستیم. لذا اگر قرار باشد تفاهم‌نامه دیگری به امضا برسد اگر خواسته‌های دوستان منطقی باشد ما هم طبیعتا استقبال می‌كنیم.البته نگاه ما تابع سیاست‌هایی است كه معاونت سینمایی در این هفته اعلام كرده‌اند.

آقامحمدیان در پایان صحبت‌های خود با ایسنا هم خاطرنشان كرد: مشكلی كه اكنون وجود دارد این است كه آقایانی كه این مطالبات را مطرح می‌كنند بیشتر نگاه شخصی دارند. ما در حد توان خود با اعضای تمامی صنوفی كه كارشان مرتبط با ماست همكاری می‌كنیم اما رویه كار ما این‌گونه نیست كه بخواهیم برای همكاری به صنوف نامه بنویسیم، بلكه همان‌طور كه گفتم براساس فراخوان از تمام دوستان دعوت می‌كنیم.

او ادامه داد: بی‌مجامله باید گفت كه مركز گسترش خانه تمامی فیلمسازانی است كه طرح و فكر نویی برای ما می‌آورند و مقدمه‌ی این اقبال عمومی را هم، هم‌اكنون شاهد هستیم.

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/2/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.