پرده سینما

پیش‌بینی نشریه ورایتی از برندگان امشب جایزه گلدن گلوب را بخوانید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گلدن گلوبمراسم اعطای جوایز «گلدن گلوب» در حالی امشب (۱۱ ژانویه) در بورلی‌هیلز لس‌آنجلس برگزار می‌شود که رقابت سختی میان دو فیلم «پسرانگی» و «مرد پرنده‌ای» برای کسب جوایز اصلی وجود دارد. به گزارش ایسنا، نشریه سینمایی «ورایتی» در فاصله کمتر از یک روز به برگزاری مراسم اعطای جوایز هفتاد و دومین دوره جوایز سینمایی «گلدن گلوب»، اقدام به پیش‌بینی برندگان احتمالی این جوایز سینمایی در بخش‌های گوناگون کرده است.

بهترین فیلم درام: پیش‌بینی: «پسرانگی»

طبق پیش‌بینی نشریه ورایتی در بخش بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب که مهم‌ترین شاخه این رویداد سینمایی محسوب می‌شود، شانس فیلم «پسرانگی» ساخته تحسین‌شده «ریچارد لینکلیتر» از سایر رقبا بیشتر است و این فیلم احتمالاً به روند موفقیت‌های خود در جوایز گلدن گلوب نیز ادامه خواهد داد. در این بخش فیلم‌های «فاکس‌کچر»، «پسرانگی‌»، «سلما‌»، «نظریه‌ همه‌چیز» و «بازی تقلید» نامزد کسب جایزه معرفی شده‌اند.

بهترین فیلم کمدی/ موزیکال: پیش‌بینی: «مرد پرنده‌ای»

در بخش بهترین فیلم کمدی و موزیکال فیلم «مرد پرنده‌ای» ساخته جدید «آلخاندرو گونزالو ایناریتو» شانس زیادی برای کسب جایزه بهترین فیلم دارد، گرچه دو رقیب جدی به‌نام «هتل بزرگ بوداپست» و «درون جنگل» نیز عرض اندام می‌کنند. دو فیلم «غرور‌» و «سینت وینسنت» نیز در این بخش نامزد کسب جایزه هستند.

فیلم خارجی: پیش‌بینی: «فورس‌ماژور»

پیش‌بینی برنده بخش بهترین فیلم خارجی امسال دشوار‌ترین کار است چرا که پنج نامزد دریافت جایزه، فیلم‌های قدرتمندی هستند. بنابر پیش‌بینی نشریه ورایتی از میان «فورس‌ماژور» (سوئد)، «گت: دادگاه ویوین آمسالم» (اسرائیل)، «آیدا» (لهستان)، «لویتان» (روسیه)، «تانگرین» (استونی)، نماینده سوئد علی‌رغم این‌که نسبت به سایر فیلم‌ها کمتر شناخته‌شده ‌است اندک شانس بیشتری نسبت به رقبای خود دارد.

بهترین کارگردانی: پیش‌بینی: «آوا دو وارنای»

در بخش بهترین کارگردانی «ایناریتو» و «لینکلیتر» به‌ترتیب برای فیلم‌های «مرد پرنده‌ای» و «پسرانگی» برای اصالت سینمایی ساخته‌هایشان و همچنین دشواری فراوان ساخت فیلم شایسته دریافت جایزه هستند. از سوی دیگر «دیوید فینچر» برای «دختر گمشده» و «وس اندرسون» برای کارگردانی «هتل بزرگ بوداپست» نیز می‌توانند دریافت‌کننده این جایزه نام بگیرند اما پیش‌بینی ورایتی برای برنده بخش بهترین کارگردانی «آوادو دارنای» کارگردان فیلم «سلما»ست.

بازیگر مرد درام: پیس‌بینی: «ادی ردماین»

در بخش بهترین بازیگر مرد درام نادیده گرفتن بازی درخشان «ادی ردماین» بازیگر نقش «استیون هاوکینگ» در فیلم «تئوری همه‌چیز» بسیار سخت است اما مطمئناً رقابت سختی با «استیو کارل» (فاکس‌کچر)، ‌ «بندیکت کامبربچ» (بازی تقلید)، ‌ «جک جیلنهال» (شبگرد)، ‌ «دیوید اویلو» (سلما) خواهد داشت که همگی سزاوار دریافت جایزه محسوب می‌شوند.

بازیگر مرد کمدی/ موزیکال: پیش‌بینی: مایکل کیتون

نقش‌آفرینی درخشان «مایکل کیتون» به احتمال فراوان جایزه بهترین بازیگر شاخه کمدی موزیکال را از آن وی خواهد کرد. در این بخش «رالف فاینس» (هتل بزرگ بوداپست) رقیب جدی برای «کیتون» محسوب می‌شود، گرچه گذشتن از نام‌های بزرگی چون «بیل مورای‌» (سنت وینسنت)، «کریستوف والتز» (چشمان بزرگ) و «یواخین فونیکس‌» (فساد ذاتی) نیز کار آسانی نیست.

گلدن گلوببازیگر زن درام: پیش‌بینی: «جولیان مور»

در بخش بهترین بازیگر زن درام پیش‌بینی کمی دشوار‌تر از سایر بخش‌هاست چرا که رقابت فشرده‌ای میان «جولیان مور» (همچنان آلیس) و «جنیفر انیستون» (کیک) وجود دارد، اما بازی درخشان «مور» در نقش یک زن مبتلا به اسکیزوفرنی از‌‌ همان ابتدا نوید درخشش او در فصل جوایز سینمایی را می‌داد. در این بخش «ریس ویترسپون» (وحشی)، ‌ «رزاموند پایک‌» (دختر گمشده) و «فلیستی جونز‌» (نظریه همه‌چیز) دیگر نامردهای کسب جایزه هستند.

بازیگر زن کمدی/ موزیکال: پیش‌بینی: «امیلی بلانت»

«جولیان مور» در این بخش نیز برای بازی در فیلم «نقشه ستارگان» نامزد کسب جایزه است اما «امیلی بلانت» پیش‌بینی ورایتی برای کسب جایزه این بخش است. در این بخش چهره‌های سر‌شناسی چون «امی آدامز‌» (چشمان بزرگ)، «هلن میرن‌» (سفر یکصد فوتی) و «کوانژان والیس» (آنی) نیز حضور دارند.

بهترین فیلمنامه: پیش‌بینی: «پسرانگی»

نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه جوایز گلدن گلوب شامل دو فیلمنامه اقتباسی («دختر ناپدید شده» و «بازی تقلید» و همچنین سه فیلمنامه اصلی («هتل بزرگ بوادپست»، «پسرانگی» و «مرد پرنده‌ای») است که در این میان «ریچارد لینکلیتر» برای نگارش فیلمنامه «پسرانگی» شانس بیشتری متصور می‌شود.

بهترین انیمیشن: پیش‌بینی: «فیلم لگو»

انیمیشن «چگونه اژد‌هایتان را تربیت‌کنید ۲» درمجموع در گیشه جهانی به فروش ۶۱۹ میلیون دلار دست یافت و پس از آن «فیلم لگو» و «قهرمان بزرگ ۶» از حیث فروش قرار گرفتند. محبوبیت جهانی یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در کسب جایزه بخش بهترین فیلم انیمیشن است، بنابراین هریک از این سه ساخته شانس خوبی برای کسب جایزه دارند اما پیش‌بینی ورایتی از برنده این بخش «فیلم لگو» است. «کتاب زندگی» و «باکسترولز» نیز در این بخش نامزد کسب جایزه هستند.


 تاريخ ارسال: 1393/10/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.