پرده سینما

اعلام نامزدهای جایزه گلدن گلوب فرانسه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لومیر«تیمبوکتو»، «سه قلب» و «خانواده بلیه» از جمله فیلم‌هایی هستند که برای دریافت جایزه لومیر فرانسه با یکدیگر رقابت می‌کنند. به گزارش مهر و به نقل از ورایتی، «سه قلب» ساخته بنویی ژاکو، «تیمبوکتو» ساخته عبدالرحمان سیساکو و «خانواده بلیه» ساخته اریک لارتیگو بخشی از ترکیب جالب فیلم‌هایی هستند که برای دریافت جوایز لومیر که معادل گلدن گلوب فرانسه است، با هم رقابت می‌کنند.

«سه قلب» از بنویی ژاکو به داستان عاشقانه‌ای سه‌وجهی می‌پردازد که اولین‌بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. شارلوت گینسوبگ و چیارا ماسترویانی در قالب دو خواهری هستند که عاشق یک مرد می‌شوند و تمرکز فیلم روی این موضوع است. این فیلم بعد از «بدرود ملکه من» فیلم مطرح این فیلمساز کهنه‌کار ساخته شده و فیلم «خاطرات خدمتکار» او نیز انتظار می‌رود در جشنواره برلین به نمایش درآید. «تیمبوکتو» نیز فیلمی با دیدگاه‌های سیاسی و جذاب از نظر زیبا‌شناسی، که تصویرگر زندگی چند جهادگرا در منطقه زندگی‌شان است، فیلمی است که نامزد اسکار خارجی‌زبان شده است. سیساکو در بخش کارگردانان نیز نامزد جایزه است.

«خانواده بلیه» ساخته اریک لارتیگو داستانی است که در فرانسه می‌گذرد و تنها فیلم مردم‌پسندی است که در رقابت انتخاب بهترین فیلم جوایز لومیر جای گرفته. این فیلم زندگی یک نوجوان در کنار والدینی ناشنوا را تصویر می‌کند. این فیلم همچنین برای برای استانیسلاس کاری دومالبرگ و ویکتوریا بدوس، نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه را همراه داشته است. از سوی دیگر فیلم «سن‌لوران» به کارگردانی برتراند بنلو نیز در بخش بهترین فیلم نامزد شده و در بخش بهترین کارگردان، بهترین بازیگر برای بازی گاسپار اولی و بهترین فیلمنامه برای توماس بیدگن و بونلو نیز نامزد شده است. این فیلم، نماینده فرانسه در اسکار بود که به فهرست نهایی نرسید.

از دیگر فیلم‌هایی که در چند بخش نامزد جوایز لومیر شده‌اند فیلم سلین سیاما با عنوان «دختربچگی» است که در بخش بهترین فیلم، کارگردان و کارگردان تازه‌کار، لوکاس بلوو برای «نه به سبک او» در بخش بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر زن برای امیلی دکو و فیلم «عشق در اولین نبرد» ساخته توماس سیلی است که در بخش اولین فیلم، بازیگر زن برای آدل هانل و بازیگر مرد تازه‌کار برای کوین عزیز نامزد شده است. برندگان این جوایز در بیستمین دوره برگزاری‌اش، دوم فوریه (۱۳ بهمن) در پاریس معرفی می‌شوند.


 تاريخ ارسال: 1393/10/23
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.