پرده سینما

فروش ۷ میلیاردی فیلم‌های اکران گروه «هنر و تجربه»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنر و تجربهآمار فروش و تعداد مخاطب اکران سه ماهه فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» اعلام شد. به گزارش مهر، تعداد مخاطب، میزان فروش و تعداد سانس‌های مجموعه فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» که از ۱۳ مهر تا ۱۳ دی در تعداد معدودی سینما به نمایش درآمده است، اعلام شد. طبق این گزارش میزان فروش فیلم‌ها ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است که حدود ۱۴۰ هزار مخاطب در ۲۱۶۰ سانس به تماشای این فیلم‌ها در ۵ سالن سینما نشسته‌اند. ماهی و گربه، یک شب، از تهران تا بهشت، بیداری برای سه روز، تابور، آفتاب مهتاب زمین، روایت ناپدید شدن مریم، آشنایی با لیلا، من از سپیده صبح بیزارم، پوسته و پرویز ۱۱ فیلم سینمایی هستند که در این مدت اکران شده‌اند.

همچنین ۵ فیلم مستند ۶ قرن، ۶ سال، ۰۲۱، از ایران یک جدایی، خاطراتی برای تمام فصول و عروسک در ۳ باکس نمایشی و ندامتگاه، تهران پایتخت ایران است و اون شب که بارون اومد فیلم‌های مستند کلاسیک شیردل و «یک اتفاق ساده» سهراب شهید ثالث، دو فیلم «مسافر» و «لباسی برای عروسی» از کیارستمی و ۳ فیلم مستند تاریخ سینما دشت بژین، شعر سینما و مردی با دوربین فیلمبرداری در کنار حدود ۲۰ فیلم کوتاه به نمایش درآمده‌اند. در این مدت فیلم سینمایی خارجی «سزار باید بمیرد» نیز اکران شده است.

اکران فیلم‌های سینمایی با توجه به استقبال نسبی مخاطبان تا انتهای اسفند ادامه خواهد داشت. براساس مصوبه شورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه، فروش فیلم‌ها در سینماهای طرف قرارداد (بجز سانس‌های فوق العاده) بصورت کامل (بدون کسر هزینه‌های حق السهم سینما‌ها، هزینه‌های آماده سازی و تبلیغات و حق السهم دفتر پخش) به صاحبان اثر پرداخت می‌شود. قرار است به زودی میزان مخاطب و فروش و ضریب صندلی هر فیلم به طور مجزا اعلام شود. اکران فیلم‌های سینمایی و مستند ایرانی حداقل ۶ ماه براساس ارزیابی میزان جذب مخاطب ادامه خواهد داشت.


 تاريخ ارسال: 1393/10/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.