پرده سینما

برادران کوئن؛ رئیس داوران جشنواره کن

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

برادران کوئنبرای اولین‌بار در تاریخ برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کن، نام دو سینماگر به‌عنوان رییس هیأت داوران این رویداد مهم سینمایی اعلام شد. به گزارش ایسنا، برگزارکنندگان شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن ریاست هیأت داوران معتبر‌ترین فستیوال‌ سینمایی جهان را برای نخستین‌بار به دو نفر اعطا کردند؛ جوئل و اتان کوئن، کارگردانان سر‌شناس هالیوود. به گزارش هالیوود ریپور‌تر، مسئولان جشنواره کن تصمیم گرفتند در سال ۲۰۱۵ که مصادف با یکصدوبیستمین سالگرد اختراع سینما توسط برادران لومیر است، دستاوردهای برادران فیلمساز کوئن را مورد تقدیر قرار دهند.

«زنده‌باد سزار» جدید‌ترین ساخته این دو کارگردان است که ستاره‌هایی چون «جورج کلونی»، «جاش برولین» و «چانینگ تاتوم» در آن ایفای نقش می‌کنند. این دو برادر مشهور در بیانیه‌ای درباره انتخابشان به‌عنوان روسای هیأت داوران فستیوال کن اظهار کردند: «مشتاقیم کن امسال را مدیریت کنیم. مثل همیشه فرصت دیدن فیلم‌هایی از سراسر جهان در این رویداد را غنیمت می‌شماریم. کن فستیوالی است که از ابتدای کارمان برای ما مهم بوده است. ریاست هیأت داوران افتخار ویژه‌ای برای ماست، چرا که تاکنون رئیس هیچ جشنواره‌ای نبوده‌ایم!»

برادران کوئن با دومین فیلم خود «بزرگ کردن آریزونا» در سال ۱۹۸۷ اولین تجربه حضور خود در کن را پشت سر گذاشتند. این دو تاکنون ۹ اثر را در رقابت‌های این جشنواره بین‌المللی شرکت داده‌اند. در سال ۱۹۹۱ یک نخل طلا، سال ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱ دو جایزه بهترین کارگردانی و در سال ۲۰۱۳ جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را از آن خود کرده‌اند. این دو برادر، نگارش فیلم‌نامه و کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم‌هایشان را مشترکا عهده‌دار هستند، هرچند طی سال‌های اخیر «اتان» بیشتر در امر تهیه‌کنندگی و جوئل در زمینه کارگردانی فعال بوده‌اند.


 تاريخ ارسال: 1393/10/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.