پرده سینما

«مرد پرنده‌ای»، منتخب انجمن تهیه‌کنندگان

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

ایناریتوساعاتی پیش با اعلام اسامی برندگان بیست و ششمین جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، برترین‌های این دوره معرفی شدند. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) اسامی برندگان خود را در بخش‌های محتلف شامل فیلم سینمایی، مستند، تلویزیون و بخش دیجیتال اعلام کرد. در این مراسم که شنبه شب (صبح یک‌شنبه به وقت ایران) در لس‌آنجلس برگزار شد، جایزه دریل زانوک برای دستاورد فوق‌العاده در تهیه فیلم بلند سینمایی به فیلم «مرد پرنده‌ای» تعلق گرفت و تهیه‌کنندگان آن شامل آلخاندرو ایناریتو، جان لشر و جیمز اسکاچداپل این جایزه را دریافت کردند.

«تک‌تیرانداز آمریکایی» که بردلی کوپر و کلینت ایستوود از تهیه‌کنندگان‌اش بودند، در این رقابت جا ماند. «پسرانگی»، «شکارچی روباه»، «شبگرد»، «تئوری همه‌چیز»، «دختر گمشده» و «ویپلش» دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند. جایزه نورمن فلتون برای دستاورد ویژه در تهیه فیلم یا سریالی تلویزیونی نیز به «برکینگ بد» رسید و به ملیسا برنشتاین و دیگر گروه تهیه این فیلم تعلق گرفت. «دانتون ابی»، «بازی‌های تاج و تخت‌»، «خانه پوشالی» و «کارآگاه واقعی» دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.

جایزه بهترین دستاورد در بخش فیلم مستند بلند نیز به «خود زندگی» رسید. جایزه دیوید وولپر برای دستاورد ویژه در فیلم تلویزیونی هم به «فارگو» رسید. «سسامی استریت» نیز جایزه بخش برنامه‌های کودک تلویزیونی را برد. در بخش سریال دیجیتالی نیز «کمدین‌ها در ماشین قهوه» این جایزه را دریافت کرد. در بخش اثر غیرداستانی تلویزیونی نیز فیلم «کاسموس: اودیسه زمان فضایی» این جایزه را دریافت کرد. در بخش برنامه ورزشی تلویزیونی «ورزش واقعی با برایان گمبل» این جایزه را برد.

جایزه دنی توماس برای دستاورد ویژه در بخش کمدی تلویزیونی به «نارنجی سیاه جدید است» رسید و «خانواده مدرن»، «لویی»، «تئوری بیگ‌بنگ» و «ویپ» را بی‌نصیب گذاشت. جایزه برنامه‌های رقابتی تلویزیونی نیز به «صدا» (وویس) رسید و جایزه شوهای شبانه به «شوی شبانه جیمی فالون» اهدا شد. جایزه بهترین تهیه فیلم انیمیشن نیز به «فیلم لگو» و تهیه‌کننده آن دن لین تعلق گرفت.

سال پیش آلفونسو کوارون و دیوید هیمن تهیه‌کنندگان فیلم «جاذبه» و آنتونی کاتاگاس، جرمی کلاینر، استیو مک‌کویین، برد پیت و دد گاردنر تهیه‌کنندگان «۱۲ سال بردگی» جایزه داریل اف. زانوک را برای اولین‌بار به‌صورت مشترک دریافت کردند و در‌‌نهایت، اسکار فیلم «۱۲ سال بردگی» را برگزید. از ۲۵ برنده قبلی انجمن تهیه‌کنندگان ۱۸ برنده، اسکار بهترین فیلم را هم برده‌اند و تقریباً تمامی تهیه‌‌کنندگان عضو آکادمی اسکار عضو انجمن تهیه‌کنندگان نیز هستند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.