پرده سینما

مشکلات «تک‌تیرانداز آمریکایی» ادامه دارد!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

ایستوودمسلمانان آمریکا می‌گویند با اکران فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» آن‌ها با افزایش تهدیدات روبه‌رو شده‌اند. به گزارش مهر و به نقل از اینکوایرر، یک سازمان عربی-آمریکایی با نوشتن نامه‌ای خطاب به کلینت ایستوود و بازیگر این فیلم بردلی کوپر اعلام کرده است اکران این فیلم موجب شده تا میزان تهدیدات علیه مسلمانان در این کشور افزایش یابد. این نامه سرگشاده که پنج‌شنبه در آمریکا منتشر شده از سوی سازمان کمیته ضدتبعیض منتشر شده و می‌گوید این فیلم که درباره جنگ عراق است و داستان یک تک‌تیرانداز آمریکایی در این جنگ را روایت می‌کند، به تهدید علیه عرب‌ها می‌افزاید.

در اعلامیه این سازمان عربی-آمریکایی آمده است: در چند روز اخیر بیشتر ما با افزایش تهدیدهای خشونت آمیز روبه‌رو شده‌ایم و این نتیجه تصویر شدن داستان تک‌تیرانداز در عراق است. این گروه گفته است صد‌ها پیام خشونت‌آمیز را از طریق شبکه‌های اجتماعی و از سوی تماشاگران این فیلم دریافت کرده است. این دفتر اعلام کرده اف‌بی‌آی را در جریان این تهدید‌ها قرار داده و واژه‌های خشونت‌آمیز ستاره‌های این فیلم را که در پیام‌ها تکرار می‌شوند، محکوم می‌کند.

سامر خلق رئیس این سازمان نوشته است این دو چهره مشهور باید از دید خود، نفوذ خود و ارتباط خود با فیلم برای کاهش فشار و کم کردن خطرات جدی که جامعه اعراب حاضر در آمریکا را تهدید می‌کند، استفاده کنند. این فیلم که از آغاز سال جدید در آمریکا اکران شده برمبنای کتاب زندگی کریس کایل تک‌تیرانداز آمریکایی در جنگ عراق ساخته شده و نامزد دریافت ۶ اسکار نیز شده است. در همین حال کلینت ایستوود که ساعتی پیش در صبحانه جشن معرفی بهترین تهیه‌کنندگان آمریکا شرکت داشت، گفت: این فیلم بزرگ‌ترین بیانیه ضدجنگ است که نشان می‌دهد جنگ چه بر سر خانواده‌ها و افرادی که از جنگ به زندگی عادی بازمی‌گردند، می‌آورد. درست‌‌ همان بلایی که سر کریس کایل آورد.

کلینت ایستوود که قبلاً فیلم جنگی «نامه‌هایی از ایووجیما» را درباره جنگ جهانی دوم ساخته است، گفت می‌خواست با این فیلم به مردم کمک کند تا بازگشتگان از جنگ را درک کنند همان‌طور که مرگی که شامل حال کریس کایل شد نیز مرگی خوب نبود. کلینت ایستوود در سخنانی که امروز صبح بیان کرد، به این نامه و مسأله اعراب آمریکایی اشاره‌ای نکرد. وی قبلاً گفته بود پیش از ساخته شدن این فیلم با بردلی کوپر به تگزاس رفته بود و با بیوه کایل صحبت کرده بود و با پدر و مادر این سرباز و بچه‌هایش دیدار کرده بود تا تاریخ خانواده او و موقعیتشان را درست درک کند.

گاردین نیز با درج نامه اعتراض سازمان کمیته ضدتبعیض به بررسی در میان پیام‌های توییتری پرداخته و می‌نویسد این پیام‌ها نشان‌دهنده خشمی جدی علیه اعراب است که به‌عینه در آن‌ها نوشته می‌شود از این افراد متنفرند و می‌خواهند آن‌ها را بکشند. در این پیام‌ها به‌کرات ذکر شده که تماشای این فیلم آن‌ها را تشویق کرده تا به اعراب شلیک کنند. یک توییت دیگر نوشته است: این‌که فیلمی عرب‌ها را واقعاً همانی که هستند تصویر کرده خیلی خوب است و ما باید آن‌ها را نابود کنیم. عابد عیوب از دیگر مسئولان این سازمان از کلینت ایستوود خواسته است تا رسماً عرب‌های ساکن در آمریکا را آمریکایی بنامد تا اندکی از تهدیداتی که پیش روی آن‌هاست، کاهش یابد.


 تاريخ ارسال: 1393/11/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.