پرده سینما

داوران فستیوال فیلم برلین کامل شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

برلینفستیوال فیلم برلین لیست کامل هیأت داوران خود را اعلام کرد. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، تنها بیش از یک هفته مانده به شروع شصت و پنجمین فستیوال بین‌المللی فیلم برلین، این فستیوال سرانجام اسامی کامل هیأت ۹ نفره داوران خود را که مسئولیت قضاوت فیلم‌های امسال را بر عهده خواهند داشت، اعلام کرد. دنیل برول بازیگر آلمانی بازیگر فیلم «هجوم»، آدری تتو ستاره فرانسوی بازیگر فیلم «آملی» و متیو وینر خالق سریال محبوب «مردان دیوانه» از جمله بزرگ‌ترین نام‌های هیأت داوران برلیناله هستند.

از دیگر اعضای این هیأت می‌توان به بون جون-هو کارگردان کره‌ای فیلم «برف‌شکن»، کلادیا یوسا برنده جایزه خرس طلایی از فیلم «شیر اندوه» از پرو و مارتا د لارنتیس تهیه‌کننده ایتالیایی از سریال‌ «هانیبال» اشاره کرد. همان‌طور که از پیش اعلام شده بود، دارن آرنوفسکی کارگردان فیلم «قوی سیاه» مسئولیت مدیریت هیأت داوران این فستیوال را بر عهده خواهد داشت و برندگان خود را در مراسمی که روز چهاردهم ماه فوریه در برلین برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد.

انتظار می‌رود رقابت برلین امسال از هیجان خاصی برخوردار باشد. چهره‌های بزرگ و کارگردانان و بازیگران درجه یک زیادی در این مراسم حضور خواهند داشت که از جمله آن‌ها می‌توان ترنس مالیک که با کریستین بیل و ناتالی پورتمن و فیلم «شوالیه جام‌ها» به فستیوال بازگشته و ورنر هرتسوگ که فیلم «ملکه صحرا» را با نقش‌آفرینی نیکول کیدمن، دیمین لوییس و رابرت پتینسون اکران می‌کند نام برد. شخصیت‌های محبوب فیلم‌های هنری چون پابلو لارین خالق فیلم «۹»، پیتر گرین‌وی خالق فیلم «آشپز، دزد، همسرش و محبوب‌اش» و ایزابل کویست‌ خالق فیلم «زندگی من بدون من» نیز جدید‌ترین فیلم‌هایشان را رونمایی می‌کنند. فیلم «هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» ساخته کویست روز پنجم فوریه فستیوال را افتتاح خواهد کرد.

از میان رقبای دریافت جایزه خرس طلایی امسال هم می‌توان به فیلم «۴۵ سال» ساخته اندرو هِی، «خاطرات یک پیشخدمت» ساخته بنوآ ژکو فیلمساز فرانسوی و «تاکسی» ساخته جعفر پناهی اشاره کرد. در بخش خارج از رقابت نیز فستیوال برلین فیلم‌هایی که همه انتظارشان را می‌کشند از جمله فیلم درام سه‌بعدی ویم وندرس یعنی «همه‌چیز خوب خواهد بود» و پیش‌نمایش بین‌المللی «پنجاه طیف گرِی» را به نمایش خواهد گذاشت.


 تاريخ ارسال: 1393/11/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.