پرده سینما

قاسم قلی‌پور از پروژه بین‌المللی‌اش می‌گوید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

قاسم قلی‌پور تهیه‌کننده و یکی از نویسندگان فیلمنامه «یو اس اس وینس...» با موضوع حمله آمریکا به پرواز «۶۵۵»، اعلام کرد به‌دنبال سرمایه‌ لازم برای تولید این اثر سینمایی است. قاسم قلی‌پور تهیه‌کننده سینما که چندی پیش از نگارش فیلمنامه مشترک با سعید اسدی به‌اسم «یو اس اس وینس...» با موضوع حمله آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی خبر داده بود درباره روند تولید این فیلمنامه به خبرنگار مهر، گفت: برخی از نهاد‌ها برای تولید این فیلمنامه ابراز تمایل کرده و برای تأمین هزینه‌های سخت‌افزاری قول مساعد داده‌اند.

وی افزود: اما واقعیت این است که این فیلم سینمایی بیش از امکانات سخت‌افزاری به نقدینگی نیاز دارد و برای تأمین بخش نقدینگی این فیلمنامه سینمایی تلاش می‌کنیم و هنوز از تولید این فیلمنامه نا‌امید نشده‌ایم و پرونده تولید «یو اس اس وینس...» باز است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آتش سبز» ساخته محمدرضا اصلانی در پایان متذکر شد: ساختار فیلمنامه «یو اس اس وینس...» براساس استانداردهای بین‌المللی نوشته شده و به هیچ عنوان از المان‌های سینمای تجاری برخوردار نیست. یکی دیگر از نکات مهم و مورد نظر در نگارش فیلمنامه، در نظر گرفتن مخاطب عام در ایران و جهان است و از قدرت درام بالایی نیز برخوردار است. حتی معتقدم فیلمنامه این فیلم سینمایی این قدرت را دارد که درصورت ساخته شدن نگاه مردم آمریکا نسبت به دولتمردانشان را واقعی‌تر کند.

به گزارش مهر، پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR۶۵۵» از بندرعباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت‌شونده از ناو یواس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیرایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.