پرده سینما

برپائی نمایشگاه «پویانمایی در هنر جدید» از یک‌شنبه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایشگاه «پویانمایی در هنر جدید» در حاشیه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار می‌شود. به گزارش مهر، هاجر کمیلی از مسئولان برگزاری این نمایشگاه گفت: عنوانی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است «بدون مرز» است. موضوع این نمایشگاه حضور انیمیشن در هنرهای جدید است که در عنوان «بدون مرز، پویانمایی در هنر جدید» خلاصه می‌شود. کمیلی افزود: این نمایشگاه به حضور انیمیشن در هنرهای معاصر می‌پردازد که کارهایی که در آن از پویانمایی استفاده‌ شده از بین تعداد زیادی اثر هنری گلچین شده و برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته ‌می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل انتخاب عنوان «بدون مرز» این است که دیگر مرزی بین هنر‌ها در چند دهه اخیر به‌خصوص در هنر معاصر وجود نداشته و دیگر الزامی ندارد، عنوان دقیقی روی یک اثر گذاشت که به‌طور مثال نقاشی، مجسمه یا عکاسی است. در هنر جدید، هنرمندان می‌توانند در کنار هم یک کار نو داشته ‌باشند که در آن یک یا چند هنر تلفیق شده ‌باشد. کمیلی بیان کرد: در نمایشگاه بدون مرز نیز چنین آثاری وجود دارد. در این نوع آثار چیزی که حایز اهمیت است بیان ایده‌های نو است. یک هنرمند نقاش می‌تواند از یک انیماتور استفاده‌ کند تا بتواند نقاشی‌اش را حرکت دهد. درنتیجه نیازی نیست که قاب نقاشی‌اش حتماً ایستا باشد و ممکن است حرکت و صدا هم داشته ‌باشد.

وی همچنین گفت: در این نمایشگاه ۱۶ اثر از ۱۳ هنرمند به نمایش گذاشته‌ می‌شود. اکثر هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه و آثارشان در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی افتخارآفرین بوده‌اند افرادی چون احمد نادعلیان، آویشن خبره‌زاده و هنرمندان دیگر. این نمایشگاه با همکاری اساتیدی نظیر علیرضا گلپایگانی، بهنام کامرانی و فرشته شکیب و نیز تلاش‌های نازیلا رجائیه برگزار می‌شود. نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از یک‌شنبه ۱۷ تا پنج‌شنبه ۲۱ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/12/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.