پرده سینما

آکادمی اسکار قصد بازگشت به سیاست سابق خود را دارد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

آکادمی اسکار به‌طور جدی در حال فکر کردن به بازگشت به سیاست سابق خود در تعداد انتخاب فیلم‌هاست. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، انتخاب تنها پنج فیلم به‌عنوان نامزدهای دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم سال، سیاست سابق اسکار است، درحالی‌که اکنون حداکثر ۱۰ فیلم می‌توانند برای دریافت جایزه این بخش نامزد شوند. اگر این اتفاق که توسط بخش قابل توجهی از اعضای آکادمی پیشنهاد شده بیفتد، تغییری بزرگ برای این سازمان که ۶ هزار عضو دارد به وجود خواهد آمد و آکادمی اسکار عملاً اقرار خواهد کرد که استراتژی ۶ ساله‌اش مبنی بر افزایش تعداد فیلم‌های نامزدشده در این بخش شکست خورده است.

یکی از اعضای عالی‌رتبه این سازمان می‌گوید: آن‌ها امتحان کردند و این کار نتیجه خیلی خوبی برایمان نداشت. درحالی‌که هنوز هیچ پیشنهاد رسمی در برابر هیأت روسای آکادمی قرار داده نشده، این اتفاق می‌تواند همین ماه و روز بیست و چهارم ماه مارس که تاریخ ملاقات رسمی بعدی آن‌هاست بیفتد. تعداد بالایی از اعضای این هیأت خواستار تغییرات پشت ‌صحنه هستند و می‌گویند افزایش تعداد نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم سال پرستیژ مراسم را پایین آورده و در عین حال نتوانسته میزان تماشاچیان مراسم سالانه اسکار را بالا‌تر ببرد. مراسم امسال اسکار که از شبکه ای‌بی‌سی پخش شد، شاهد کاهش ۱۵ درصدی تماشاچیان نسبت به سال گذشته بود و به گفته بعضی از منابع، بسیاری از رؤسای اسکار از کیفیت و طول نمایش راضی نیستند.

کمیته جوایز خود آکادمی هم به‌طور جداگانه نمایش امسال را بازبینی خواهد کرد و نتایج را در جلسه روز بیست و چهارم ماه مارس اعلام می‌کند. احتمالاً آن‌هایی که می‌خواهند تعداد نامزد‌ها کم شود با مخالفت آن‌هایی که می‌ترسند این کار میزان کاهش تماشاچیان را حتی بد‌تر هم کند روبه‌رو خواهند شد. گروه دوم می‌گویند فیلم‌های پردرآمدی از جمله «تک‌تیرانداز آمریکایی» و «نقطه کور» باعث جذب تماشاچیان بیشتری به مراسم اسکار می‌شوند و اگر تنها پنج جا برای انتخاب نامزد‌ها وجود داشت، آن‌ها هیچ‌وقت انتخاب نمی‌شدند. پربیننده‌ترین نمایش اسکار هنوز هم مراسم سال ۱۹۹۸ است که در آن فیلم «تایتانیک» به‌عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۹، آکادمی اسکار قانون طولانی‌مدت داشتن پنج نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خود را تغییر داد. این اتفاق بعد از این افتاد که فیلم «شوالیه تاریکی» در لیست فیلم‌های بر‌تر سال جای نگرفته بود و درنتیجه بسیاری طرفدار افزایش تعداد نامزد‌ها شدند. بعد از انتخاب ۱۰ نامزد، آکادمی دو سال بعد سیاست خود را تغییر داد و گفت هر رقمی بین پنج تا ۱۰ قابل قبول است. به این ترتیب امسال هشت فیلم نامزد شدند و سه سال پیش از آن نیز هر سال ۹ فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال شده بودند.


 تاريخ ارسال: 1393/12/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.