پرده سینما

سانگ تات: با طنز دنیای خودم را فراموش می‌کنم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

کارگردان «مردانی که دنیا را نجات دادند» گفت: برای اولین‌بار فیلمی از مجید مجیدی دیدم و آن زمان که با سینما آشنایی نداشتم به‌یاد دارم که آن فیلم تأثیر زیادی بر من گذاشت. به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «مردانی که دنیا را نجات دادند» با حضور «لیو سانگ تات» کارگردان و سفیر مالزی در ایران برگزار شد. در ابتدای این نشست، سانگ تات درباره نمایش این فیلم در جشنواره‌های مختلف گفت: این فیلم در جشنواره زیادی شرکت داشته و جشنواره فیلم فجر نیز یکی از این جشنواره‌هاست. «مردانی که دنیا را نجات دادند» فیلمی است که دیدن آن در کنار دیگران احساس بهتری خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: این فیلم در نوامبر گذشته در کشور مالزی به نمایش درآمد و سر و صدای زیادی را به در حوزه سیاست و فرهنگ برپا کرد. سانگ تات در پاسخ به این سؤال که آیا این فیلم در مقایسه با دیگر فیلم‌های تولید مالزی پرهزینه است یا خیر، گفت: این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های تلویزیونی حاضر در مالزی هزینه بیشتری برای ساخت لازم داشت. تهیه‌کننده فیلم تصمیم گرفت تا فیلم را فدای هزینه نکند، به‌همین دلیل ساخت این فیلم حدود ۲ سال زمان برد زیرا زمان زیادی درگیر تهیه هزینه‌های مالی برای تولید بودیم. درنهایت این فیلم از سوی دولت حمایت شد و دریافت این حمایت کار آسانی نبود.

این کارگردان مالزیایی درباره ژانر این فیلم بیان کرد: در تمام آثارم طنز وجود دارد. طنز باعث می‌شود تا یاد بگیریم لبخند بزنیم. من تریجح می‌دهم طنز ببینم و دنیای خودم را فراموش کنم. سانگ تات با توجه به شباهت‌های فرهنگی و مذهبی مالزی و ایران، گفت: در فیلمم مواردی از اسلام و قرآن به چشم می‌خورد که برای ایرانیان قابل درک است و بازخوردهایی که در سالن نمایش داشتم برایم بسیار جذاب بود. وی درباره استفاده از جلوه‌های ویژه در فیلم افزود: در ساخت فیلم از هیچ جلوه ویژه‌ای استفاده نکردم و این اثر تصحیح رنگ و نور هم ندارد. تنها از عوامل بسیار خوب برای فیلم استفاده کردم، عواملی که همه حرفه‌ای بودند.

این کارگردان مالزیایی درباره استفاده از موسیقی بومی مالزی در فیلم اظهار کرد: یک موسیقیدان حرفه‌ای که ۷ سال در مالزی زندگی می‌کند با استفاده از موسیقی‌های بومی مالزی و با مشاهده در فرهنگ کشور ما، موسیقی فوق‌العاده‌ این فیلم را ساخت. سانگ تات درباره آشنایی با سینمای ایران گفت: خیلی خوشحالم که در ایران هستم و فیلم خودم را در یک جشنواره ایرانی به نمایش می‌گذارم.

وی افزود: من فیلم‌های هالیوودی و تجاری زیادی را دیده‌ام اما به‌یاد دارم که برای اولین‌بار فیلمی از مجید مجیدی از کارگردانان ایران دیدم و آن زمان که با سینما آشنایی نداشتم اما به‌یاد دارم که آن فیلم تأثیر زیادی بر من گذاشت. در انتها سفیر مالزی درباره فیلم «مردانی که دنیا را نجات دادند» گفت: به کارگردان فیلم برای ساخت این فیلم تبریک می‌گویم از دیدن آن بسیار لذت بردم. صحنه‌های جالبی در فیلم بود که باعث خندیدن می‌شد و خوشحالم که این لبخند زدن با تماشاگران ایرانی مشترک بود.


 تاريخ ارسال: 1394/2/8
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.