پرده سینما

ایوبی: آقای رضاداد تلاش بسیاری کردند، اما...

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ابوبی: البته آقای رضاداد تلاش بسیاری کردند، اما برگزاری جشنواره بسیار سخت است و نمی‌توانیم از یک نفر انتظار داشته باشیم چندین سال این کار سخت را انجام بدهد. به همین دلیل شاید خود ایشان هم بدشان نیاید سال آینده کمی استراحت کنند.

 

 

حجت الله ایوبیرییس سازمان سینمایی گفت: تکلیف دبیر دوره بعدی جشنواره فیلم فجر تا دو - سه روز آینده مشخص می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر حجت‌الله ایوبی در حاشیه آیین پایانی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، در جمع خبرنگاران درباره احتمال ابقای علیرضا رضاداد برای دبیری دوره آینده جشنواره فیلم فجر گفت: تا دو - سه روز آینده تصمیم نهایی درباره دبیر دوره بعدی جشنواره را خواهیم گرفت.

وی افزود: البته آقای رضاداد تلاش بسیاری کردند، اما برگزاری جشنواره بسیار سخت است و نمی‌توانیم از یک نفر انتظار داشته باشیم چندین سال این کار سخت را انجام بدهد. به همین دلیل شاید خود ایشان هم بدشان نیاید سال آینده کمی استراحت کنند.

رییس سازمان سینمایی که روز 12 اردیبهشت در تالار وحدت سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت نمایش فیلم خانه دختر، توضیح داد: تکلیف دو فیلم خانه دختر و نهنگ عنبر روشن است. این دو فیلم روال طبیعی‌شان را طی می‌کنند و در رفت و برگشت هستند.

ایوبی ادامه داد: اعضای شورای پروانه نمایش یک بار فیلم را دیده‌اند و اصلاحاتی خواسته‌اند و فعلا در حال گفت‌وگو هستند. اعضای شورا منتظر اعمال اصلاحات هستند تا دوباره فیلم را ببینند. به هر حال حرف آخر را شورای پروانه نمایش می‌زند.

وی درباره پخش خبرهایی از تلویزیون درباره توقیف فیلم خانه دختر گفت: بعضی از قضاوت‌هایی که درباره برخی فیلم‌ها می‌کنند، بویژه در تلویزیون به دلیل اثرگذاری‌اش، باید با دقت بیشتری همراه باشد. باید در نظر بگیرند یک فیلم با چه هزینه‌ها و دشواری‌هایی ساخته می‌شود و نمی‌توان آن را به همین سادگی زیر سوال برد. به همین دلیل باید کمی صبر کنند تا وضعیت روشن شود.

ایوبی درباره توقیف این فیلم توسط حوزه هنری نیز توضیح داد: حوزه هنری همراه ماست و آنها در جلسات شورای صنفی نمایش هم حضور دارند.

رییس سازمان سینمایی درباره پخش نشدن تیزر تلویزیونی برخی فیلم‌ها که باعث شده سازندگانشان به شبکه‌های ماهواره‌ای پناه بیاورند، اظهار کرد: رسانه‌ای مانند تلویزیون می‌تواند اثر بسیار زیادی بر دیده شدن فیلم‌ها داشته باشد. در حال حاضر من سخنگوی مطالبه اهالی سینما از تلویزیون هستم و آنها از این رسانه انتظار دارند.

ایوبی ادامه داد: مشغول برگزاری جلسه با تلویزیون هستیم اما به هر حال این رسانه تغییر و تحولاتی داشته است و باید صبر کنیم تا جلساتمان به نتیجه برسد.

وی در ادامه با اشاره به نواقص بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، یکی از مهمترین کاستی‌ها را در بخش تشریفات دانست و گفت: باید از نیروی جوان و داوطلب که به چند زبان تسلط دارند، کمک بگیریم. این جشنواره الگویی خواهد بود که سال آینده جشنواره را بهتر برگزار کنیم.

همچنین علیرضا رضاداد دبیر این دوره از جشنواره درباره اکران نشدن فیلم محمد (ص) ساخته مجید مجیدی در جشنواره گفت: زیرنویس انگلیسی فیلم باید در مونیخ انجام می‌شد اما هنوز آمده نشده است و به همین دلیل نمی‌توانستیم فیلم را در جشنواره نمایش بدهیم.


 تاريخ ارسال: 1394/2/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.