پرده سینما

واکنش تهیه‌کننده «یک ذهن زیبا» به مرگ جان نش

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

برایان گریزر تهیه‌کننده فیلم «یک ذهن زیبا» به‌دنبال سانحه اتومبیلی که منجر به درگذشت جان نش دانشمند ریاضی که موضوع فیلم «یک ذهن زیبا» بود، از او یاد کرد. به گزارش مهر و به نقل از ورایتی، برایان گریزر از جمله چهره‌هایی بود که با شنیدن خبر تصادف و درگذشت جان نش و همسرش آلیشیا که شنبه رخ داد، در عین این‌که دچار شوک شد، از این ریاضیدان برنده جایزه نوبل تجلیل کرد. گریزر که تهیه‌کننده فیلم «یک ذهن زیبا» در سال ۲۰۰۱ بود، فیلمی که برنده جایزه اسکار شد، پایان زندگی این زوج وفادار را تراژیک خواند. او در عین حال گفت این رویداد نشان می‌دهد که چطور این دو همه لحظه‌های زندگی‌شان با هم بودند.

وی گفت: همان‌طور که در این فیلم که به کارگردانی ران هاوارد ساخته شد نشان داده شده، آلیشیا نیروی اصلی برای کمک به جان و بازگردان او از بیماری ذهنی بود. او در عین حال ثابت کرد تئوری‌هایی درباره مسائل پیچیده وضع کرده است. گریزر گفت: زندگی آن‌ها همان‌طور که با هم زندگی کرده بودند، با هم به پایان رسید. این همراهی درخشان است. آلیشیا آن‌قدر قوی بود که توانست نش را به جایی برساند که موفقیت و پیروزی را ببیند. زندگی او واقعاً دشوار بود. زیبایی آن‌ها از عشق‌شان برای خلق موفقیت می‌آمد.

گریزر این زوج را از زمانی به‌یاد می‌آورد که بیش از ۱۵ سال پیش برای اولین‌بار امتیاز بیوگرافی سیلیویا ناسار را خرید. او رقابتی با چند تهیه‌کننده دیگر داشت و سرانجام به این نتیجه رسید که سؤال اصلی را باید از آن‌ها بپرسد تا نتیجه لازم را بگیرد. او می‌گوید: از آن‌ها پرسیدم وقتی فیلم تمام شد و شما در سینما به تماشای آن نشسته‌اید، چه تجربه‌ای می‌خواهید داشته باشید؟ آلیشیا گفت: اگر داستان درباره عشق باشد، کاملاً از آن احساس راحتی می‌کنیم. و این ایده بود که تأثیری عمیق بر فیلم ما گذاشت.

گریزر اذعان کرد که همراه کردن آن‌ها برای رفتن به مراسم اسکار ۲۰۰۲ سخت بود اما فیلم «یک ذهن زیبا» جایزه بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مکمل زن برای جنیفر کانلی در نقش آلیشیا و فیلمنامه اقتباسی برای آکیوا گلدزمن را برد. آن‌ها از افرادی نبودند که به چنین مراسمی بروند. آن شب اولین شبی بود که لبخند هر دوتایشان را دیدم. جان نش دانشمند ریاضی در ۸۶ سالگی همراه همسرش بر اثر برخورد تاکسی‌ای که سوار آن بودند با گاردریل کنار خیابان، کشته شدند. در فیلم «ذهن زیبا» راسل کرو در نقش این ریاضیدان بازی کرده بود. وی بلافاصه پس از انتشار این خبر از این رویداد ابراز تأسف کرد.



 تاريخ ارسال: 1394/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.