پرده سینما

فراخوان دومین دوره جشنواره «روحانی و سینما»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

دومین جشنواره «روحانی و سینما» با هدف نزدیک شدن دو حوزه هنر و دین به یکدیگر، فراخوان داد. متن فراخوان دومین جشنواره «روحانی و سینما» که با هدف نزدیک کردن دو حوزه هنر و دین برگزار می‌شود، به شرحی است که در ادامه می‌آید.

«ارتباط هنر با روحانیت بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای یافت. در این میان سینما نیز از این قاعده مستثنی نماند و به ساخت فیلم‌های فاخری پرداخت که جزو پرفروشان و ماندگاران صنعت فیلم‌سازی شدند. در این سی و هفت سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روحانیت مورد توجه محافل ادبی، علمی، هنری و... بوده است. شاید پتانسیلی که این لباس و این افراد دارند، هنرمندان ما را به تولید اثر پیرامون آن‌ها تشویق کرده است. در این میان، سخنان رهبر معظم انقلاب در دیداری که ۲۱ بهمن ۹۲ با اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره «روحانی در قاب سینما» داشتند، نیز راهنما و مسیری است تا هنرمندان و روحانیت با همکاری در کنار هم، گام‌های بیشتری را در این مسیر بردارند.

نقش بسیار مؤثری که روحانیت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری پس از انقلاب اسلامی ایفا کرده بر کسی پوشیده نیست و حضور پررنگ و پر ثمر آن‌ها در این مباحث کارگردانان را به ساخت آثاری پیرامون آنان مجاب کرده است. البته کار کردن در این زمینه نیازمند حساسیت‌هایی است که باید رعایت شود تا ذره‌ای خدشه بر این لباس وارد نشود. البته در این میان کارگردانانی هم بودند که با دست باز و به دور از هر گونه محدودیت توانستند دست به خلق اثری بزنند که در زمان خود جزو پر سر و صدا‌ترین فیلم‌ها به‌شمار می‌آمد.»

این جشنواره با اهداف «ایجاد الگویی در شأن نظام جمهوری اسلامی نسبت به حضور روحانیت در سینمای ایران، آسیب‌شناسی و بازسازی حضور روحانیت و واکاوی دیدگاه اهالی سینما به شخصیت روحانی در فیلم و ایجاد ارتباط میان مجموعه‌های سینمایی و نهاد روحانیت، برای شناخت کامل هر دو نهاد از یکدیگر در جهت ترمیم فاصله‌ موجود» فراخوان خود را منتشر کرده است. این جشنواره در دو بخش اصلی فیلم بلند داستانی و فیلم مستند و بخش جنبی برنامه‌های تلویزیونی برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار به آن تا ۲۱ تیرماه و زمان برگزاری آن در شهریور ۹۴ است.



 تاريخ ارسال: 1394/3/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.