پرده سینما

انتقاد محمدرضا سکوت از بیکاری حرفه‌ای‌ها

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

عکس از الهام عبدلیمحمدرضا سکوت نایب‌رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران بیان کرد دوسوم اعضای انجمن فیلمبرداران بیکار هستند و فیلمسازان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها سراغ غیرحرفه‌ای‌ها می‌روند. محمدرضا سکوت نایب‌رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که دوسوم اعضای این انجمن بیکار هستند، گفت: تعداد اعضای انجمن فیلمبرداران سینمای ایران در حال حاضر ۸۰ نفر است که بیش از دوسوم این اعضا بیکار هستند. این تعداد از فیلمبرداران به‌دلیل بیکاری افسرده شده‌اند و نه حقوق ثابت و نه بیمه بیکاری دارند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر براساس اساسنامه، این انجمن موظف است که هر سال ۱۰ درصد به تعداد اعضای خود اضافه کند که بر همین مبنا اواخر سال ۹۳، ۱۸ نفر را در انجمن پذیرفتیم که از این میان، ۸ نفر عضو دائم و ۱۰ نفر عضو موقت هستند. ۱۰ نفر عضو موقت می‌توانند مجوز کاری خود را از انجمن فیلمبرداران دریافت کنند.

نایب‌رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران گفت: ما تلاش می کنیم تا در راستای تجدید حیات و به‌روز کردن صنف خود قدم برداریم و شورای مرکزی انجمن با صرف زمان، جوانان باسوادی را که در حوزه فیلمبرداری فعالیت می‌کنند و همه مراحل مختلف از جمله سابقه کار در سینما، دستیاری در حوزه فیلمبرداری، ساخت و یا فیلمبرداری فیلم کوتاه را طی کرده‌اند، شناسایی کرده و وارد انجمن می‌کند.

مدیر فیلمبرداری «موج مرده» با اشاره به دوربین‌های ۳۵ میلیمتری، توضیح داد: هرچند کار با دوربین‌های ۳۵ میلیمتری سخت بود، اما حسن استفاده از این دوربین‌ها این بود که هیچ‌کس جسارت نداشت که بدون سپری کردن تجربه‌های بسیار و سال‌ها فعالیت به‌عنوان دستیار فیلمبردار، در این عرصه حضور پیدا کند. اما این روزها و با توجه به امکاناتی که دوربین‌های دیجیتال در اختیار افراد قرار می‌دهند، هر کسی به‌راحتی وارد این عرصه می‌شود و خود را مدیر فیلمبرداری می‌نامد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به‌دلیل شرایط کاری موجود بسیاری از فیلمبرداران حرفه‌ای و باسابقه ما خانه‌نشین شده‌اند و امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایطی پیش آید که وضعیت این گروه از هنرمندان بهتر شود. سکوت در پایان گفت: به‌عنوان یکی از صنف‌های عضو خانه سینما، از این نهاد صنفی انتظار داریم که ما را در این شرایط همراهی و حمایت کند. با انتخاب مدیرعامل جدید در خانه سینما، امیدوارم شرایط بهتری برای گفتگو و ارائه پیشنهادها و درخواست‌های ما فراهم شود.



 تاريخ ارسال: 1394/3/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.