پرده سینما

مهدی نادری فیلم وسترن می‌سازد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهدی نادری سر صحنه بدرود بغدادمهدی نادری كه با فیلم بدرود بغداد در جشنواره فیلم فجر مورد استقبال منتقدان سینمایی قرار گرفت، فیلم سینمایی شكارچی گرگ را با بازیگران ایرانی، آمریكای شمالی و آمریكای لاتین در ژانر وسترن می‌سازد.

نادری در گفت‌و‌گو با فارس در این باره گفت: قصد دارم پروژه شكارچی گرگ را  بسازم و مشغول آداپته كردن آن به زبان انگلیسی هستم.

وی افزود: این فیلم بعد از بدرود بغداد، قدمی رو به جلوست و تلاشی است همچون گفته معاونت سینمایی، فضای سینما از ورطه تكرار بیرون بیاید.

نادری درباره مضمون این فیلم،گفت: شكارچی گرگ در روستای سنترال هیل در مرز مكزیك می‌گذرد و درباره ارباب مكنزی است كه در قلعه‌اش مهاجران و تبعیدی‌ها را پناه می‌دهد. اریك شكارچی نیز مردم را از خطر گرگ حفاظت می‌كند. با ورود مادالنا و خوزه اتفاقاتی می‌افتد.

كارگردان بدود بغداد، ادامه داد: این فیلم با بازیگران ایرانی، آمریكایی و آمریكای لاتین ساخته می‌شود و فیلمبرداری‌اش در یكی از كشورهای آمریكای لاتین خواهد بود.

نادری اضافه کرد: در این فیلم تلاش برای نوآوری در زبان سینما و فیلم وسترن كرده‌ام و اگر بپذیریم كه در جامعه‌ای جهانی زندگی می‌كنیم، مضامین جهانی می‌توانند به زبان مردم جهان گفته شوند. این فیلم زبان همه مردم دنیا را خواهد داشت و ژانر وسترن با همه تجربه‌هایی خواهد بود كه از سینما كسب كردم. به نظرم در این ژانر كمتر اتفاقی در سینمای ایران افتاده و به معنای واقعی نوآوری نشده است.

نادری در انتها اظهار امیدواری كرد: امیدوارم مدیریت سینما از این حمایت كنند، چون فیلم‌هایی از این دست برای چهارچوب سینمای ایران سازنده است و سینماداران و تهیه‌كنندگان سینمای ایران نیز می‌توانند ادعا كنند كه محصولی جهانی دارند.

براساس این گزارش، فیلم سینمایی هی جو به كارگردانی منوچهر عسگری‌نسب در سال 67 با تجربی در ژانر وسترن ساخته شد. این فیلم درباره جعفر پناهی، كارمند اداره نقشه برداری بود كه از طریق كتاب «دایركت متد» با قهرمان خیالی خود، جو محشور بود. سعید پورصمیمی، فتحعلی اویسی، فرهنگ مهرپرور، عزت اله مقبلی بازیگران این فیلم كمدی بودند.


 تاريخ ارسال: 1389/2/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.