پرده سینما

جشنواره انیمیشن «انسی» میزبان هیچ فیلم ایرانی نشد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتخاب نشدن فیلم ها به معنی بد بودن انیمیشن های ایرانی نیست بلکه باید به فشردگی رقابت توجه کرد و به رأی هیات انتخاب نیز احترام گذاشت.

 

پوستر جشنواره انسیجشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «انسی» در تازه‌ترین دوره از برگزاری این رویداد سینمایی، میزبانی هیچ یک از فیلم های انیمیشن ایرانی را نپذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس سیاست‌های تولیدی جدید سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مؤظف به تمرکز و انجام امور سینمای مستند و انیمیشن از تولید تا پخش داخلی و بین المللی شد و در ادامه، تولید فیلم اول از دستور کار این مرکز خارج شد.

از همین رو یکی از خواست های محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل این مرکز، رسیدن به نقطه متعالی برای سینمای انیمیشن در مرگز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در این عرصه فعالیت هایی نیز در حال انجام هستند که می‌توان به تولید فیلم ابرقدرتی از نازی آباد به کارگردانی بهرام عظیمی اشاره کرد.

اما نکته قابل توجه این است که دغدغه مندی این مدیر سینمایی در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «انسی» که یکی از معتبرترین جشنواره‌ها در این عرصه است، نمود عینی پیدا نکرده و به گفته شیرین نادری مدیر امور بین الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، آثار انیمیشن ایرانی برای حضور در پنجاه و پنجمین جشنواره انیمیشن «انسی» در فرانسه ارسال شده‌اند اما هیات انتخاب هیچ یک از آثار را نپذیرفته است.

مدیر امور بین الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دلیل پذیرفته نشدن فیلم های انیمیشن در این جشنواره را بالا بودن رقابت عنوان کرد و گفت: جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن «انسی» یکی از معتبرترین جشنواره های سینمایی در حوزه انیمیشن است و متقاضی حضور در این جشنواره بالا است و به دلیل فشردگی رقابت طبیعی است که برخی از آثار کنار گذاشته شوند و طبق رای هیات انتخاب جشنواره انیمیشن «انسی»، انیمیشن های ایرانی پذیرفته نشده اند.

وی ادامه داد: انتخاب نشدن فیلم ها به معنی بد بودن انیمیشن های ایرانی نیست بلکه باید به فشردگی رقابت توجه کرد و به رأی هیات انتخاب نیز احترام گذاشت.

نادری در پایان صحبت های خود حضور بین الملل مرکز در بخش های دیگر را موفق ارزیابی کرد و گفت: جدا از حوزه انیمیشن که به تازگی مرکز به شکل مستقل بر آن متمرکز شده است در سایر حوزه ها چند فیلم بلند سینمایی مانند فیلم ناهید ساخته آیدا پناهنده موفق بوده ایم. در حوزه سینمای مستند هم به همین منوال بود و در حال حاضر فیلم مستند من می‌خوام شام بشم ساخته مهدی گنجی به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره سیلور داکس آمریکا حضور دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «انسی» از تاریخ از ۱۵ تا ۲۰ ژوئن مصادف با ۲۵ تا ۳۰ خرداد در شهر کوچک انسی در فرانسه در حال برگزاری است.


 تاريخ ارسال: 1394/3/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.