پرده سینما

تلاش های سینماگران برای جلوگیری از نمایش غیرمجاز فیلم در ناوگان ریلی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

داریوش باباییان در گفت‌وگو با فارس درمورد پخش بدون مجوز فیلم‌های سینمایی ایرانی در قطارها گفت: پخش نمایش فیلم در مكان‌های عمومی باید با مجوز همراه باشد و این بك قانون است كه باید همه ملزم به رعایت آن باشند و صرفا مربوط به پخش فیلم در قطارها هم نیست.

وی ادامه داد: نمایش فیلم در هواپیما، راه‌آهن یا هر سالنی كه بیش از سه چهار نفر بیننده داشته باشد، چه آموزش و پرورش باشد، چه شهرستان‌های كوچك، باید با رعایت قانون نمایش همراه باشد و اگر از سی دی‌هایی كه در بازار منتشر می‌شوند برای نمایش عمومی و خارج از نمایش خانگی استفاده شود، باید به تهیه كننده اثر حق رایت داده شود.

بابائیان گفت: در حقیقت این حق تهیه كننده است نه صرفا حق موسسه رسانه‌ای كه فیلم را توزیع كرده است. مشابه رایت فیلمخانه یا رایتی كه برای نمایش تلویزیونی درنظر گرفته می‌شود.

وی درباره اقدامات ابراهیم داروغه‌زاده و نامه وی به مسئولان ناوگان ریلی كشور، گفت: من با كاری كه آقای داروغه‌زاده كرده موافقم و كار ایشان به عنوان دبیر ستاد مبارزه با عرضه غیرمجاز محصولات فرهنگی، اقدامی درست و قانونی است.

این تهیه‌كننده اظهار داشت: البته قبل از این كه داروغه‌زاده این مسئله را پیگیری كند، حدود 5 سال پیش مسئولیت این كار به عهده خود من بود و یك دوره‌ای هم آقای فرحبخش هم این كار را می‌كرد. همان زمان چند فیلم را در قطارها نشان داده بودند كه ما علیه این اقدام با نامه‌نگاری جلو رفتیم اما متاسفانه آنقدر ما را به جاهای مختلف پاس دادند و اینطرف و آنطرف رفتیم كه به جایی نرسیدیم و شكایت آن موقع ما هنوز در دادسرا وجود دارد!

وی اظهار امیدواری كرد این بار اقدام مسئولان در این راه نتیجه بدهد.


 تاريخ ارسال: 1389/2/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.