پرده سینما

نیکی کریمی سومین فیلمش را کلید می‌زند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینما، سومین فیلم خود را به عنوان کارگردان خردادماه در تهران کلید می‌زند.

 

نیکی کریمیبه گزارش خبرنگار مهر، نیکی کریمی بازیگر سینما و کارگردان نیمه خردادماه فیلمبرداری سومین فیلم سینمایی خود را شروع می‌کند، پیش‌تولید روایت که نام موقت این فیلم سینمایی است شروع شده و کریمی مشغول انتخاب بازیگران و عوامل پشت دوربین است.

روایت با  موضوعی شهری و اجتماعی ، ساختاری قصه‌گو دارد. جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم است. کوثری قبلا در یک شب با این تهیه کننده همکاری کرده بود. کریمی پیشتر گفته بود که فیلم تازه‌اش را با همان دغدغه‌های همیشگی اما در قالب یک ساختار داستانگو و متفاوت با یک شب و  صبح روز بعد می‌سازد. او در سومین فیلمش هم  از بازیگران حرفه‌ای استفاده می‌کند.

فیلمبرداری این فیلم در تهران انجام می‌شود، شهری که در یک شب حضوری پررنگ در شکل‌گیری حوادث و رویدادها داشته و می‌توان گفت یکی از کاراکترهای فیلم بود. کریمی این بار هم دوربینش را به شهر می‌برد تا روایتگر سیمایی از این شهر و آدمهایش باشد.

کریمی که سال 68 و با فیلم وسوسه جمشید حیدری بازیگری را شروع کرد در دو دهه فعالیتش در سینما چهره‌ای خاص به عنوان بازیگری روشنفکر داشته است، تجربه عکاسی، فیلمسازی و ترجمه در حوزه شعر و ادبیات از او سیمای هنرمندی چند وجهی ساخته است، بازیگری که نخواسته در قالب یک هنرپیشه محدود شود و ترجیح داده حوزه‌های دیگر هنر را تجربه کند.

در سالهای اخیر و پس از آنکه دو فیلم کریمی روی پرده نرفتند او برای به دست آوردن سرمایه برای تولید فیلم سوم اش در فیلمهای تجاری بازی کرد، فیلمهایی که اگرچه در گیشه فروش خوبی داشتند و نشان داد با وجود رقیبان بسیار هنوز او ستاره‌ای پولساز و محبوب در سینمای ایران است، اما به جایگاه کریمی به عنوان کارگردان و هنرمند روشنفکر خدشه وارد کرد.

دوستداران فیلمهای یک شب و صبح روز بعد منتظرند تا این کارگردان دوباره پشت دوربین قرار بگیرد و به سینمای محبوبش برگردد، سینمایی متفاوت با جریان قالب این روزهای سینمای ایران.

 


 تاريخ ارسال: 1389/2/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.