پرده سینما

ادامه ممنوعیت نمایش مستند جنجالی پولاک

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیدنی پولاکتصاویر مستند سیدنی پولاک از یکی از کنسرت‌های آرتا فرانکلین خواننده سرشناس آمریکایی در دهه 70 ،پس از عدم نمایش در افتتاحیه تلورید از برنامه اکران در جشنواره فیلم تورنتو نیز خارج شد. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، فیلم مستند زیبایی شگفت‌انگیز که با طرح شکایتی از سوی آرتا فرانکلین در دادگاه ایالت کلورادو از نمایش در جشنواره فیلم تلورید آمریکا منع شده بود، به سبب مسائل حقوقی در جشنواره فیلم تورنتو کانادا نیز به روی پرده نخواهد رفت.

این فیلم موجب دعوای حقوقی میان تهیه‌کننده و آرتا فرانکلین شده است که هفته قبل و پیش از آغاز جشنواره فیلم تلورید در آمریکا آغاز شد، این در حالی است که جان دی کانتور وکیل این خواننده از عدم نمایش این فیلم در جشنواره فیلم شیکاگو در ماه اکتبر نیز خبر داده است.

به گزارش گاردین، وکیل آرتا فرانکلین عنوان می کند که اجازه تصویربرداری از کنسرت سل 1972 تنها به سیدنی پولاک داده شده است که در سال 2008 درگذشت و هرگونه استفاده تجاری از فیلم منوط به رضایت فرانکلین است.

سیدنی پولاک کارگردان فقید و سرشناس هالیوودی در سال 1972 فیلمی مستند از یکی از کنسرت‌های آرتا فرانکلین خواننده افسانه‌ای تاریخ آمریکا ساخت اما فراموش کرد، صدای فیلم را با تصاویر همگام‌سازی کند به همین دلیل این فیلم در کمپانی برادران وارنر بایگانی شد اما آلن الیوت تهیه‌کننده فیلم در سال 2011 با استخدام چند متخصص توانست صدا و تصویر این مستند را همگام‌سازی کند و آن را آماده نمایش کند.

یکی از نمایندگان جشنواره معتبر سینمایی تورنتو در واکنش به این خبر گفت: از این که مخاطبان جشنواره تورنتو نمی‌توانند این قطعه هنری فوق العاده را تماشا کنند بسیار ناامید شده‌ایم. تصاویر ثبت شده در این مستند یکی از گنجینه‌های موسیقی قرن بیستم محسوب می‌شود و امیدواریم با حل و فصل این دعوای حقوقی تماشاگران در سراسر جهان فرصت تجربه این فیلم را به دست آورند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/6/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>jaavaad:

اوکی!اوکی!

1+0-

پنجشنبه 19 شهريور 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.