پرده سینما

ایران نماینده دیگری در اسکار پیش رو پیدا کرد

پرده سینما

 


 


 





انیمیشن استرایپیبا یک فیلم انیمیشن 4 دقیقه ای، ایران نماینده دیگری در اسکار هشتاد و هشت پیدا کرد.

    

به گزارش سایت پرده سینما با حضور انیمیشن استرایپی Stripy به کارگردانی بابک و بهنود نکویی در هفدهمین سالانه انیمیشن جشنواره ی جشنوارها​

  The 17 thAnimation Annual Show of Shows از 24 سپتامبر برای اولین بار در سینماهای آمریکا به نمایش درآمد، این انیمیشن مجوز ثبت نام در جوایز آکادمی اسکار را دریافت کرد.

    

این نمایش شامل یازده انیمیشن تحسین شده و برگزیده از جشنواره‌های معتبر جهان می‌باشد.

مجله لس آنجلس تایمز در باره این انیمیشن می نویسد: «انیمیشن استرایپی از ایران به کارگردانی برادران نکویی داستان یک کارگر بی سر و صدا و سرکش را روایت می کند که محصولات خط مونتاژ خود را با خطوط منحنی قرمز تزئین و به فضای خاکستری کارخانه اعتراض می‌کند. فیلم  تصویری است از اعتراض هنری در برابر دنیای روزمره و دلگیر.»

استرایپی توانسته است در بیش از سی جشنواره‌ی بی المللی در سرتاسرجهان همچون انسی فرانسه شرکت کرده و موفق به دریافت جوایزی چون جایزه بهترین متحرک سازی از جشن خانه سینمای ایران شود.

این انیمیشن به همراه مستند کوتاهی در باره‌ی برادران نکویی و نحوه ساخت انیمیشن در سینماهای آمریکا نمایش داده می‌شود. نمایش جشنواره جشنواره‌ها تحسین بسیاری از بزرگان انیمیشن را نیز برانگیخته است، جان لستر مدیر ارشد خلاقیت استودیوهای پیکسار و والت دیزنی معتقد است: «انیمیشن کوتاه قالب هنری فوق العاده‌ا‌ی است که همیشه زیبا، خلاقانه و به شدت سرگرم کننده است. جشنواره جشنواره‌ها بهترین جا برای دیدن آخرین و برترین انمیشنهای کوتاه دنیا است. هرگز از دیدن این انیمیشن ها پشیمان نخواهید شد.»

اندرو استنتن کارگردان معروف انیمیشن های پیکسار همچون وال ایی و در جستجوی نیمو در باره ی این فیلم ها گفته است: «تمام نکته سنجی، هوشمندی، تعهد، جذابیت و طنزی که انسانیت ظرفیت درک  آن را دارد در این انیمیشن ها نهفته است.»

 

 

استرایپی

 

کارگردانان: بابک و بهنود نکویی

تهیه کنندگان: کارگردانی بابک و بهنود نکویی و ابوالفضل هزاوه

محصول: استودیو گنبد کبود

پخش از Acme film WORKS آمریکا

 

 

شما می توانید تیزر انیمیشن استرایپی را در لینک زیر ببینید:

 

https://vimeo.com/138880154


 تاريخ ارسال: 1394/7/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.