پرده سینما

در پی اظهارات دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر، شهاب حسینی استعفایش را از فجر رسماً ارائه کرد

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

اعلام عمومی متن استعفای اینجانب از سمت مشاور دبیر محترم جشنواره‌ی سی وچهارم فیلم فجر، استوار بر این دلیل بود که آن دبیرخانه نیز به اعلام عمومی متن حکم انتصاب در رسانه‌ها بسنده نموده بود.

 

 

 

شهاب حسینیدر پی اعلام اخیر دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر، مبنی بر اینکه استعفای شهاب حسینی از طریق رسانه‌ها اعلام شده و متن نامه‌ای به دفتر جشنواره نیامده است بنابراین پذیرفته نیست، این بازیگر متن استعفایش را امروز 21 دی ماه به دبیرخانه‌ی فجر ارایه کرد.

در متن استعفای که مدیر برنامه‌ی این بازیگر در اختیار ایسنا گذاشته خطاب به محمد حیدری آمده است:

«اعلام عمومی متن استعفای اینجانب از سمت مشاور دبیر محترم جشنواره‌ی سی وچهارم فیلم فجر، استوار بر این دلیل بود که آن دبیرخانه نیز به اعلام عمومی متن حکم انتصاب در رسانه‌ها بسنده نموده بود. علی ای‌حال، به منظور رسمیت بخشی به اعلام موضع پیشین، بدینوسیله، با اعلام مجدد استعفای خود از سمت مشاور دبیر محترم جشنواره‌ی سی و چهارم، توفیق فعالان عرصه‌ی فرهنگ و هنر را از خداوند خواستار هستم که در پناه عنایت آن متعال، قدم‌هایمان به سوی تعالی باشد.»

 

 شهاب حسینی چندی پیش به دلیلِ آنچه "نبود نگاهی نو و اندیشه‌ای تازه" در جشنواره فیلم فجر عنوان کرده، از سمتِ خود به‌عنوان مشاور این رویداد سینمایی استعفا کرد. در متن استعفای وی آمده بود:

 

«پذیرش سمت مشاور دبیر جشنواره ی سی و چهارم فیلم فجر در خلال مشغله ی کاری ام، صرفا به این دلیل بود که تصور مي كردم در اين دوره،  وجود نگاهی نو و اندیشه ای تازه موجب عدم تكرار اشتباهات گذشته و رفع نواقص دوره های قبل خواهد شد؛ چراکه در دوره های پیشین، وجود نواقص و اشتباهات بود که آن مهم را از ذات جشنواره بودنِ خود دور کرده و عملا آوردگاه حواشی بعضا تاسف بار نموده بود.

اما متاسفانه، موضع گیری دبیر جشنواره ی سی و چهارم فیلم فجر در قبال فیلم آشغال های دوست داشتنی و اتلاق اصطلاحِ «معضل» به این اثر که با مجوز قانوني وزارت محترم ارشاد ساخته شده و طی چند دوره ی گذشته در محاق بدبینی و سیاه نگری قرار گرفته، امری قابل تامل بوده و نشانگر بطلان تصورات پيشين بنده است. این در حالی است که تهیه کننده و کارگردان فیلم آقای محسن امیر یوسفی صبورانه و بدون ایجاد حواشی، طی سه سال اخیر به لحاظ روحی، مادی و معنوی، فشار و خسارات زیادی را متحمل شده است.

اینجانب، سید شهاب الدین حسینی به عنوان بازیگر فیلم مذکور در جهت کاهش معضلات دبیر محترم جشنواره فیلم فجر، بدین وسیله از سمت مشاور جشنواره ی سی و چهارم، اعلام انصراف و کناره گیری می نمایم.

 

 امید که یگانه یار متعال، دل های ما را به نور مهربانی و امید روشن گرداند.

 

با احترام

 

سید شهاب الدین حسینی»

 



 تاريخ ارسال: 1394/10/20
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

انتخابی که از ابتدا اشتباه بود/ دمه بچه های دانشکده جنوب گرممممممم

0+0-

دوشنبه 21 دي 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.