پرده سینما

پولانسکی پس از ۳۸ سال نفس راحت ­کشید!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رومن پولانسکی در دادگاه سال 1977 لس آنجلسدادگاه لهستان با صدور رای خود اعلام کرد: رومن پولانسکی کارگردان سرشناس را، به آمریکا تحویل نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، رای دادگاه کرکوف لهستان به نفع رومن پولانسکی فیلمساز برنده اسکار صادر شد و او گفت که حالا می‌تواند نفس راحتی بکشد. البته دولت آمریکا همچنان می‌تواند درخواست تجدید نظر دهد و مشخص نیست سرانجام این پرونده باز به کجا ختم خواهد شد.

رومن پولانسکی لهستانی فرانسوی در سال 1977 در یک مهمانی در منزل جک نیکلسون دختری 13 ساله به نام سامانتا گیمر را مورد سوء استفاده جنسی قرار داد. پس از شکایت والدین این نوجوان،‌ او در دادگاه حاضر و جرمش را پذیرفت. پولانسکی 42 روز را در زندان سپری کرد و سپس در فوریه 1978 به انگلیس و از آنجا به فرانسه فرار کرد و هرگز به آمریکا بازنگشت.

وکیل پولانسکی 82 ساله در این‌باره گفت: آمریکایی‌ها یک هفته برای درخواست تجدیدنظر وقت دارند. احتمال آن‌ها این کار را انجام می‌دهند اما ما با وجود سختی کار، به خودمان اعتماد داریم.

وکیل این چهره معروف سینمایی همچنین گفت: آمریکا سال 2009 هم سعی کرد پولانسکی را از سوییس دیپورت کند اما موفق نشد. پولانسکی آن زمان یک سال را در حبس خانگی در آلپ سپری کرد تا دولت سوییس تصمیم اش را بگیرد.

به گزارش ایندیپندنت،‌ کارگردان پیانیست که خود برای شنیدن حکم اش در دادگاه حاضر نشد، پس از شنیدن این خبر گفت: خوشحال ام حالا می توانم یک نفس راحت بکشم.

او سپس در کنفرانس خبری شرکت کرد و در پاسخ به نظرش سوالی درباره تحویل دادنش به آمریکا گفت: نمی‌دانم. خسته‌ام. این جریان خیلی از من وقت گرفته. من زمان زیادی را از دست داده‌ام. در سن من، ‌یک سال زمان زیادی است.

او همچنین اذعان داشت که حس شدیدی علیه آمریکا ندارد و ادامه داد: این مسأله‌ای تنها در مورد یک دادگاه است؛ دادگاه 100 لس‌آنجلس. نمی‌توانی کل یک کشور را به خاطر یک دادگاه سرزنش کنی.

سامانتا گیمر در سال 1977پولانسکی به سبب اتهام آزار جنسی یک دختر 13 ساله به نام سامانتا گایمر در سال 1977 در آمریکا محکوم شد اما به فرانسه که شهروند قانونی آن محسوب می‌شود، گریخت و از سال 1978 در پاریس زندگی می‌کند، چرا که فرانسه یکی از معدود کشورهای اروپایی است که مانع استرداد شهروندان خود به آمریکا می‌شود.

این کارگردان سرشناس لهستانی از زمان فرار از ایالات متحده در سال 2002 موفق به کسب یک جایزه اسکار برای فیلم پیانیست شده است.

پولانسکی برای ساخت فیلم جدیدش که یک افسر و یک جاسوس نام دارد، در خاک کشور زادگاهش لهستان به سر می‌برد و در اوایل سال میلادی نیز در یک جلسه دادگاه در لهستان حضور یافت.

هفته گذشته یروسلاو کاچینسکی رهبر حزب قانون و عدالت لهستان که اخیرا در انتخابات این کشور با اکثریت آراء به قدرت رسیده ؛ اعلام کرد که رومن پولانسکی باید از کشور خارج و به کشور آمریکا تحویل داده شود تا به اتهامات وی که به سال‌ها پیش بازمی‌گردد، رسیدگی شود.



 تاريخ ارسال: 1394/8/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.