پرده سینما

«ملیسا متیسون» نویسنده فیلمنامه ئی.تی درگذشت

پرده سینما

 

 


 

 

 

 

استیون اسپیلبرگ: ملیسا قلبی داشت که درست مثل قلب ئی.تی از عشق و بخشندگی می‌درخشید.

 

 

 

ملیسا متیسون و استیون اسپیلبرگ سر صحنه فیلم ئی تیملیسا متیسون، فیلمنامه‌نویس فیلم معروف ئی تی استیون اسپیلبرگ درگذشت.

به گزارش ایسنا، ملیسا متیسون نویسنده فیلمنامه آثار مشهوری چون ئی.تی و اسب سیاه در سن 65 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

اسپیلبرگ کارگردان ئی.تی در بیانیه‌ای پس از انتشار خبر درگذشت این فیلمنامه‌نویس، نوشت: ملیسا قلبی داشت که درست مثل قلب ئی.تی از عشق و بخشندگی می‌درخشید.

    

او پیش از مرگ اش دوباره در کنار اسپیلبرگ قرار گرفت تا فیلمنامه‌ای براساس رمان غول بزرگ مهربان رولد دال که به اختصار BFG خوانده می‌شود، را به نگارش درآورد.

    

به گزارش بی.بی.سی، فعالیت متیسون در عرصه فیلمنامه‌نویسی، در سال 1979 با اقتباسی از اسب سیاه آغاز شد که میکی رونی در آن ایفای نقش می‌کرد. او متن فیلمی برگرفته از منطقه گرگ و میش و فیلمنامه کوندون (1997) فیلمی درباره دالایی لاما ساخته مارتین اسکورسیزی را هم در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

متیسون که در سال 1982 برای نگارش فیلمنامه ئی تی اسپیلبرگ نامزد دریافت جایزه اسکار شد، زمانی همسر هریسون فورد بود. متیسون سال 1979 به عنوان دستیار در ساخت اینک آخرالزمان فرانسیس فورد کاپولا را همراهی می‌کرد و در همین پروژه بود که با هریسون فورد آشنا شد. این دو در سال 1983 ازدواج کردند و سال 2004 با وجود داشتن دو فرزند از هم جدا شدند



 تاريخ ارسال: 1394/8/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.