پرده سینما

حضور فریماه فرجامی در اکران «خط قرمز»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فریماه فرجامی بازیگر قدیمی سینما که مدت‌هاست در مجامع عمومی به‌ندرت ظاهر می‌شود، شامگاه هفتم آذر در مراسم اکران فیلم «خط قرمز» به دعوت مسعود کیمیایی، کارگردان این فیلم، روی صحنه آمد. به گزارش ایسنا، فریماه فرجامی که بازیگری حرفه‌ای را با فیلم «خط قرمز» و مسعود کیمیایی آغاز کرده است، دیشب پس از مدت‌ها در مراسمی که به نمایش و نقد این فیلم اختصاص داشت، به دعوت مسعود کیمیایی و در میان تشویق حاضران روی صحنه آمد و از این‌که این فیلم را پس از ۳۴ سال روی پرده می‌بیند ابراز خوشحالی کرد.

فریماه فرجامی بازیگری را از سال ۵۹ و با بازی در فیلم «گفت هر سه نفرشان» شروع کرد و در طول دوران فعالیت خود در فیلم‌هایی چون «سرب»، «مادر»، «نرگس»، «پرده‌ آخر» و «آب و آتش» بازی کرد و فیلم «زهر عسل» در سال ۱۳۸۱ آخرین فیلمی بود که با بازی او به نمایش عمومی درآمد. سعید راد، دیگر بازیگر فیلم «خط قرمز» نیز که در این مراسم حضور داشت، با حضور روی صحنه، ضمن ابراز خوشحالی از نمایش این فیلم توقیفی، با خنده گفت: «از خانم فرجامی عذرخواهی می‌کنم که در فیلم کشیده‌ای به صورتشان زدم!»

فیلم سینمایی «خط قرمز» اولین فیلم مسعود کیمیایی است که پس از انقلاب ساخته شده‌ است و به‌دلیل تصویب قانون حجاب پس از یک اکران در اولین جشنواره فیلم فجر، هرگز امکان اکران پیدا نکرد تا این‌که دیشب پس از ۳۴ سال با حذف صحنه‌هایی از فیلم، در قالب برنامه‌ «مروری بر سینمای مسعود کیمیایی» در سینماتک خانه هنرمندان با حضور پرشمار سینمادوستان مایش داده شد. در ادامه این مراسم جواد طوسی (منتقد) و علی معلم (تهیه‌کننده سینما) در کنار علیرضا زرین‌دست (فیلمبردار فیلم) به بحث و گفت‌وگو درباره‌ این فیلم و سینمای ایران پرداختند.



 تاريخ ارسال: 1394/9/8
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

چه خوب که باز هم یاد گذشته میکنیم آن هم با سینمایی مسعود کیمیایی/راستی چرا شاهد افولش هستیم چون باید کیمیایی را با ویزور این روزها دید و مدام واکنش به جامعه را شاهد بود. دوست دارم هزار سطر درباره مسعود بنویسم و بغض صدایش را دوست دارم اما بعد از انقلاب به خاطر استفاده از پولاد (پسرش) که بازیگر کلوزآپ نیست افول کرده. کاش او دست از سر فولاد بدارد و حامد بهداد میدان دهد. دیدن فریما فرجامی هم درنوع خود خاطره انگیز است یاد ماه منیر (مادر) اثر جاودانه مرحوم حاتمی افتادم. سینما با اینها زنده بود حالا در برنامه زنده دم از فردین میزنند. یا علی

0+0-

يكشنبه 8 آذر 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.