پرده سینما

باراک اوباما از جرج لوكاس و «جنگ ستارگان» تجلیل کرد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

اسپیلبرگ: جرج لوکاس پیشرو و پیشتازی مثل ادیسون، گراهام بل، تلسا و جابز است

 

اوباما: فكر كنید كه چه تعداد بچه با این سوژه كه جرج لوكاس خالقش بوده، بزرگ شده‌اند. فكر كنید چقدر از افراد جوان در جستجوی یافتن جایگاه‌شان در جهان بوده‌اند و با خود گفته‌اند اگر بچه‌ای از یك مزرعه دوره افتاده آن كهكشان بتواند جهان را نجات دهد، چرا من نتوانم؟

 

 

باراک اوباما و شمشیر جنگ ستارگاندر مراسمی رسمی كه در مركز كندی آمریكا برگزار شد، باراك اوباما از جرج لوكاس خالق جنگ ستارگان و شماری از هنرمندان دیگر تجلیل كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، جنگ ستارگان تقریبا یكی از پرطرفدارترین فیلم‌ها در سراسر جهان است و همین حالا مردم زیادی در گوشه و كنار جهان در انتظار تماشای قسمت جدیدی از این فیلم هستند.

به همین دلیل جای تعجب ندارد اگر باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا یكی از طرفداران جدی این مجموعه باشد. در هر میزان توجه اوباما بر كسی روشن نبود تا این كه او در این سخنرانی در مراسم تجلیل از جرج لوكاس سازنده این مجموعه گفت كه چقدر این داستان بر نسل های آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود.

در این مراسم كه در مركز كندی برگزار شد، اوباما گفت: فكر كنید كه چه تعداد بچه با این سوژه كه جرج لوكاس خالقش بوده، بزرگ شده‌اند. فكر كنید چقدر از افراد جوان در جستجوی یافتن جایگاه‌شان در جهان بوده‌اند و با خود گفته‌اند اگر بچه‌ای از یك مزرعه دوره افتاده آن كهكشان بتواند جهان را نجات دهد، چرا من نتوانم؟

رییس جمهوری آمریكا بعد كمی درباره فیلم جدید جی‌جی‌آبرامز  شوخی كرد و گفت: جرج، نمی دانم شنیدی یا نه، اما حتی ممكن است یك فیلم جدید جنگ ستارگان به زودی ساخته شود. وی افزود: خیلی جالب توجه است كه نزدیك به ۴۰ سال پس از ساخته شدن اولین قسمت از این مجموعه، ما هنوز از زاویه دید جرج به كهكشانی در دوردست‌ها نگاه می‌كنیم.

كری فیشر كه در نقش پرنسس لیا بازی می‌كند نیز از این كارگردان ۷۱ ساله تجلیل كرد و گفت: دلم می‌خواست آنجا بودم و از لوكاس قدردانی می‌كردم، اما از آنجا كه امكان رودرویی صوتی تصویری اختراع شده، دیگر لازم نیست آنجا باشم.

در همین حال استیون اسپیلبرگ نیز كه در میان حضار بود از فیلمساز آمریكایی تجلیل كرد كه خالق شخصیت ایندیانا جونز هم هست و گفت: او پیشرو و پیشتازی مثل ادیسون، گراهام بل، تلسا و جابز است. جنگ ستارگان جرج لوكاس به طور كل صنعت فیلمسازی را برای همیشه دگرگون كرد.



 تاريخ ارسال: 1394/9/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.