پرده سینما

محکومیت مواد مخدر رابرت داونی جونیور بخشیده شد

پرده سینما

 







 

 

 

رابرت داونی جونیورجری براون فرماندار کالیفرنیا کریسمس رابرت داونی جونیور را کمی شادتر کرد و محکومیت او به مواد مخدر را بخشید.

به گزارش مهر به نقل از ددلاین، ستاره مرد آهنی به خاطر محکومیت‌های مواد مخدرش در دهه ۱۹۹۰ بخشیده شد. عفو رسمی داونی یکی از ۹۱ مورد عفوی بود که توسط جری براون فرماندار صادر شد. براون عفو کردن محکوم‌های گذشته را به عادت روز بیست و چهارم دسامبر خود بدل کرده است.

در ماه اکتبر، داونی وارد تالار مشاهیر ایالت کالیفرنیا شد. او پیش از عید شکرگزاری در «برنامه زنده جیمی کیمل» حضور یافت و به شوخی گفت: «فکر می‌کنم من اولین نفر پذیرفته‌شده در این لیست باشم که قبلاً در سیستم قضایی حضور داشته است.»

در اعلامیه عفو داونی آمده است: «با کامل کردن دوران محکومیت و داشتن رفتار خوب در جامعه از زمان آزاد شدن از زندان، رابرت داونی جونیور دین خود به جامعه را ادا کرده و عفو کامل و بدون شرطش را به دست آورده است.»

داونی بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ چند بار دستگیر شد که اولین بار به خاطر حمل هرویین، کوکایین و یک سلاح کوچک در حین رانندگی کردن در هالیوود بود. با فاصله کمی بعد از آن، او به خاطر وارد شدن به خانه همسایه‌اش تحت تاثیر الکل و در حالی که در آزادی مشروط بود دوباره دستگیر شد. باز هم به او آزادی مشروط داده شد اما بعد از اینکه او در یک تست مواد مخدر به دستور دادگاه شرکت نکرد، دستگیر و در لس‌آنجلس زندانی شد. بعد از عدم حضور در یک تست مواد مخدر دیگر، او در سال ۱۹۹۹ دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد اما سال بعد توانست زودتر از موعد از زندان بیرون بیاید.

عفوهای دولتی نمادین هستند و به معنی پاک شدن سابقه جنایی فرد محکوم نیستند، اما می‌توانند به او اجازه دهند تا قانونی سلاح بخرند، به عنوان یکی از اعضای هیات منصفه انجام وظیفه کنند یا در برخی شغل‌های دولتی مشغول به کار شوند. برای واجد شرایط عفو بودن، حداقل باید یک دهه از آزاد شدن فرد از زندان گذشته باشد، جرم جدیدی مرتکب نشده باشد و اگر هنوز در کالیفرنیا زندگی می‌کند، یک گواهی اصلاح رفتار از دادگاه دریافت کند.

 


 تاريخ ارسال: 1394/10/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.