پرده سینما

مانی حقیقی: شایعه‌ای که درباره «اژدها وارد می شود» پراکنده شد، کاملاَ نادرست است

پرده سینما

 







 

 

اژدها وارد می شود ساخته مانی حقیقیفیلم سینمایی اژدها وارد می‌شود جدیدترین ساخته‌ی مانی حقیقی برای حضور در بخش رقابتی جشنواره‌ی فیلم برلین انتخاب شد و ریاست هیات داوران این جشنواره بر عهده مریل استریپ خواهد بود.

این کارگردان سینما با تأیید این خبر در پاسخ ایسنا، مبنی بر اینکه با توجه به حضور فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره‌ی فیلم فجر و قانون جشنواره‌های درجه «الف» جهانی همچون برلین که اولین نمایش فیلم باید در آن جشنواره‌ باشد، توضیح داد: طبق مذاکراتی که فیلم‌سازان ایرانی در چند سال گذشته با دست‌اندرکاران جشنواره‌ی فیلم برلین داشته‌اند، این توافق حاصل شده که اولین نمایش فیلم‌های ایرانی در ایران باشد.

او در پاسخ به حاشیه‌هایی که درباره فیلم‌اش طی چند روز گذشته و حضور آن در جشنواره فیلم فجر مطرح شده است، گفت: اصولا حاشیه‌هایی که ایجاد می‌شود نمک جشنواره‌ی فجر است و مرا ناراحت نمی‌کند. اما شایعه‌ای که درباره این فیلم پراکنده شد، کاملاَ نادرست است چون تا این لحظه من هیچ واکنشی از بخش ممیزی وزارت ارشاد دریافت نکرده‌ام، البته معنی آن نیست که دریافت هم نخواهم کرد، اما هیأت بازبینی فعلا هیچ نظری نداده و قطعا واکنش بعدی من، به این نظرها بستگی خواهد داشت.

او درباره پیش‌بینی‌اش از واکنش تماشاگران ایرانی به فیلم‌اش هم مطرح کرد: برای من خیلی جالب است که ببینم کسانی که از فیلم‌های قبلی‌ام به خصوص پذیرایی ساده استقبال کردند، به این فیلم چه واکنشی نشان خواهند داد.

در خلاصه داستان اژدها وارد می‌شود آمده است: «دوم بهمن‌ماه 1343، یک شورلت ایم پالا، نارنجی‌رنگ از قبرستانی می‌گذرد و به سمت کشتی به خاک نشسته‌ای می‌راند. داخل کشتی یک زندانی سیاسی تبعیدی حلق‌آویز شده است و روی دیوارهای کشتی خاطرات روزانه‌اش را نوشته بود. آیا این نوشته‌ها به کارگاه بابک حفیظی کمک خواهد کرد تا بفهمد چرا سال‌هاست که هیچ مرده‌ای در این قبرستان دفن نشده است؟»

فیلم اژدها وارد می‌شود که در قشم و بخشی از آن در تهران فیلمبرداری شده است به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی ساخته شده است.

بازیگران اصلی این فیلم، امیر جدیدی، همایون غنی‌زاده، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل هستند.

مانی حقیقی پیش از این ساخت فیلم‌های چون کارگران مشغول کارند، آبادان، کنعان، پذیرایی ساده و... را در کارنامه هنری‌اش دارد.


 تاريخ ارسال: 1394/10/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.