پرده سینما

گلشیفته فراهانی با مرجان ساتراپی همكاری می‌كند!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گلشیفته فراهانی در فیلم  جوجه با آلو  با مرجان ساتراپی كارگردان فیلم پرسپولیس همكاری می‌كند!

 

گلشیفته فراهانیبه گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه سینمایی ورایتی، مرجان ساتراپی فیلم جدید خود با نام جوجه با آلو را از ماه جولای در استودیوی «بابلزبرگ»، واقع در برلین جلوی دوربین خواهد برد.

ساتراپی، این فیلم را در ادامه فیلم ضد ایرانی پرسپولیس و همكاری مجدد وینسنت پاروناد، كارگردان فرانسوی خواهد ساخت.

به گزارش ورایتی، در این فیلم بازیگرانی چون گلشیفته فراهانی، متیو آمالریك، ایزابل روسلینی و ماریا دی‌متریوس ایفای نقش خواهند كرد.

به نظر می‌رسد كه فراهانی كه مسئولان سینمایی كشور در ماه‌های گذشته منعی برای بازگشت وی به كشور و ادامه فعالیت هنری نمی‌دیدند، با حضور و اظهارنظرهای اخیرش در مجامع مختلف و هم‌كاری‌اش با ساتراپی، راه خود را از هنرمندان ایرانی جدا كرده باشد.

بنا براین گزارش، ساتراپی در توصیف این فیلم گفت: این فیلم یك تریلر عاطفی است كه براساس رمان گرافیكی من ساخته خواهد شد، این فیلم داستان زندگی ناصر علی خان، دایی بزرگ من است، او موسیقیدان بزرگی بود كه عاشق دستپخت مادر خود بالاخص خوراك جوجه با آلو بود، او سرانجام به افسردگی شدید مبتلا شد و خودكشی كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم پرسپولیس كه براساس رمانی چهار جلدی به همین نام ساخته شده است، داستان دختری ایرانی به نام مرجان است كه در جریان انقلاب ایران و بحران جنگ ایران و عراق به تشویق خانواده از كشور خارج شده و به اتریش می‌رود.

 

سجادپور: حضور بدون مجوز عوامل ایرانی در فیلم خارجی در آینده آنها اثر منفی دارد

 

مدیركل اداره نظارت و ارزشیابی در واكنش به حضور گلشیفته فراهانی در فیلم جوجه با آلو به كارگردانی مرجان ساتراپی، گفت: حضور عوامل سینمای ایران در هر تولیدی، باید با اطلاع و مجوز وزارت ارشاد باشد و گرنه در آینده كاریشان در ایران تأثیر منفی خواهد داشت.

علیرضا سجادپور مدیركل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأثیر همكاری گلشیفته فراهانی در پروژه جدید سینمایی مرجان ساتراپی بر روند فعالیت‌های این بازیگر در داخل كشور، گفت: من درباره شخص ایشان صحبتی ندارم و آقای شمقدری پیش از این پاسخ روشنی در این باره داده‌اند.

وی افزود: ولی در كلیت امر، هر گونه حضور عوامل سینمای ایران در هر تولیدی، اعم از مشترك و غیر آن، باید با اطلاع و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و گرنه در آینده كاریشان در ایران تأثیر منفی خواهد داشت.

سجادپور تأكید كرد: این مسئله در آیین‌نامه تولیدات مشترك نیز اعلام خواهد شد. این آیین‌نامه ذیل دفترچه سیاستگذاری سینما و بر حسب درخواست معاون امور سینمایی پیش از عید نوروز آماده شد و در حال تصویب نهایی است.

 

  

در همین رابطه بخوانید 

شمقدری: گلشیفته فراهانی اگر مشکل قضایی نداشته باشد نباید نگران ورود به ایران باشد

گلشیفته فراهانی: در ایران من یک شاه ماهی در رودخانه بودم، اما در هالیوود مثل یک ماهی در اقیانوس هستم

گلشیفته فراهانی با مرجان ساتراپی همکاری می کند

گلشیفته فراهانی به ایران بازگشت

بازگشت گلشیفته فراهانی به ایران تکذیب شد

 


 تاريخ ارسال: 1389/2/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.