پرده سینما

جشنواره سی و چهارم در برج میلاد، به یاد ماندنی از لحاظ بی نظمی! هفتمین روز هم گذشت...

پرده سینما

 







 

عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمابدون شک این دورانی فراموش نشدنی در جشنواره فیلم فجر است. دورانی که به دبیری محمد حیدری بر جشنواره فجر در کاخ جشنواره گذشت از لحاظ بی نظمی برای نسل های اینده مثال زدنی خواهد بود!

برخی از این مشکلات عبارتند از:

 

یک)وقتی آزاد برای خواندن نماز مغرب و عشاء وجود ندارد! اگر کسی بخواهد پس از اذان مغرب نماز بخواند باید آخر فیلم سانس 16 را نبیند و فیلم را رها کند و از سالن بیرون بزند! یا اینکه قید تماشای فیلم سانس 18.30 را بزند! چون به قدری افراد متفرقه با کارت «مهمان ویژه» (و نه «خبرنگار» یا «انجمن منتقدان») در صف تماشای فیلم سانس 18.30 ایستاده اند که اگر اواسط صف جایی برای خودت دست و پا نکنی باید روی پله ها فیلم را ببینی! تازه اگر خوش شانس باشی چون در سالن اصلی را 5 دقیقه پس از شروع فیلم می بندند.

 

دو)بیرون آمدن از سالن اصلی پس از اتمام فیلم به معضلی تبدیل شده است! چون برخلاف سالیان گذشته دو در خروجی پایین سالن به دلائلی نامفهوم بسته می شود و کل مهمانان باید به بالای سالن بروند و در در خروجی آنها خارج شوند! آیا یک در خروجی ظرفیت اینهمه تماشاگر را دارد؟! طبیعی است ندارد!

 

سه)فیلمهای مهم ساعت 12 تا 3 بامداد نمایش داده می شوند. این ساعتی است بخش زیادی از انرژی هر فردی تحلیل رفته و تماشای فیلم با خواب آلودگی همراه می شود.

 

چهار)شام هم به معضل دیگری تبدیل شده. صف های طولانی و جمعیتی که واقعاً ربطی به «رسانه» و «خبرنگار» و «منتقد» ندارند.

 

پنج) مشکلات دیگری هم وجود دارند که مثل قارچ سر برمی آورند. ایسنا در گزارش خود به بی برنامگی در برگزاری نشست های خبری روز هشتم اشاره کرد:

 

در شرایطی که خبرنگاران و اهالی رسانه برای حضور در این جلسات در تالار «سعدی» برج میلاد حضور داشتند‌، ابتدا اعلام شد که نشست پرسش و پاسخ فیلم دختر کار رضا میرکریمی،‌ لغو شده است و از آنجا که شب گذشته مشخص شده بود نشست فیلم مالاریا کار پرویز شهبازی نیز لغو شده‌، تنها نشست خبری که برگزاری آن قطعی به نظر می‌رسید متعلق به فیلم خماری کار اول داریوش غذبانی بود.

اما درست نیم ساعت پیش از برگزاری این نشست اعلام شد که نشست فیلم خماری هم لغو شده است.

این در حالی است که خبرنگاران سینمایی از ساعت 11 صبح در برج میلاد حضور داشتند و تصور می‌کردند اولین نشست که مربوط به فیلم دختر کار رضا میرکریمی است برپا خواهد شد که این اتفاق نیفتاد و اعلام شد این نشست به دلیل کسالت این کارگردان لغو شده است. اما برای لغو شدن نشست خماری هیچ دلیلی اعلام نشد.

 


 تاريخ ارسال: 1394/11/19
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>یک منتقد در جواب میلاد:

اتفاقاً امثال شما در کاخ جشنواره زیاد هستند! آدمایی که باید می رفتن اسکی و درکه و تفریح و دربند با اهل و عیال! یا به دیدن مجتمع های تجاری و خرید شب عید! اما با کارتی که روابط عمومی جشنواره بهشون داده اومدن کاخ جشنواره! و اوضاع ما منتقدان شده این! به همین سادگی!

115+0-

دوشنبه 19 بهمن 1394



>>>عمو هادی:

دقیقا درسته ممنون کاش بهش توجه کنن

3+0-

دوشنبه 19 بهمن 1394



>>>milad:

یه سوال ؟؟؟ اگه اینقدر جشنواره بی نظمه یا وقت شام و نماز برای شما نمی زاره خوب چه کاریه یک سال بیایید مثل مردم عادی دو سری بلیط سودای سیمرغ سانس 20.30 و 22.30 بخرید و از شلوغی کاخ جشنواره راحت بشید اگه راست میگویید منتقدان عزیز.... و سوال دوم اگه باز هم امسال فیلم شاهکار یا عالی ندید باز هم هیچ اصراری نیست در کاخ حضور پیدا کنید می توانید خیلی راحت به اسکی درکه و تفریح دربند برید یا با عیال و خانواده به دیدن مجتمع های تجاری شهر برید و این روزههای شب عید خریدی برای خانواده داشته باشیدو کارت اهالی رسانه بدید دیگران استفاده کنند ثواب داره

0+56-

دوشنبه 19 بهمن 1394




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.