پرده سینما

سودای جشنواره‌ی "کن" چه می‌کند؟

پرده سینما


 


 

 


 

 

فستیوال کنحضورهای بین‌المللی فیلم‌ها در جشنواره‌های "الف" دنیا یکی از دلایل افتخار فیلم‌سازان است اما چرا برخی کارگردان‌ها برای بدست آوردن این افتخار، اطلاعات نادرست به مخاطب می‌دهند؟! اطلاعاتی که رسانه‌ها نیز بدون هیچ تحقیقی آن را منتشر می‌کنند و به قولی تریبون برای انتشار این اطلاعات می‌شوند!

طی چند وقت اخیر، برخی فیلم‌سازان عرصه‌ی فیلم کوتاه و مستند با انتشار خبر راهیابی فیلم‌شان به جشنواره کن باعث شدند خبرنگار ایسنا برای پیگیری این ماجرا که SHORT FILM CORNER جشنواره‌ی فیلم کن، چه ویژگی‌های دارد سری به سایت جشنواره بزند.

بخشی که در خبرهای منتشر شده از این فیلم‌سازان به آن اشاره‌ای نشده است؛ "این بخش در واقع بخشی از بازار فیلم کن است و یک ابتکار عمل از طرف آنان است که فیلم‌های کوتاه هم امکان عرضه به علاقه‌مندان را داشته باشند و همین مورد برای فیلم‌های مستند هم راه افتاده است."

فیلم های پذیرفته شده در این بخش در کتابخانه ویدئویی جشنواره کن در دسترس همه شرکت کنندگان در جشنواره است و می‌توانند از Label ویژه «Short Fil Corner» برای نمایش‌های خود استفاده کنند.

در سال 2015 میلادی در مجموع 2420 فیلم از 105 کشور جهان در بخش «Short Film Corner» جشنواره کن ثبت نام کردند و فیلم‌های حاضر در این بخش روی هم رفته بیش از 26 هزار بار در کتابخانه ویدئویی جشنواره دیده شدند.

تعداد شرکت‌کنندگان بخش «Short Film Corner» نیز در سال گذشته میلادی در مجموع به3081 نفر رسید بنابراین این تعداد فیلم در این فضا موجود است، فیلم‌هایی که ممکن است برخی از آنها یک بار هم دیده نشوند و مخاطبی برای تماشای آنها کلیک نکند که این موضوع به تبلیغات عوامل فیلم بستگی دارد.

اما جشنواره بین المللی فیلم کن در بخش رسمی در زمینه فیلم کوتاه، یکی بخش رقابتی و بخش "سینه فنداسیون" (مدرسه سینمایی) دارد. در بخش رقایتی هر ساله هیئت داوران ویژه این بخش، جایزه نخل طلای بهترین اثر را اعطاء می‌کنند و همچنین در 2 بخش جنبی، دو هفته کارگردانان و منتقدان نیز میزبان برخی فیلم‌های کوتاه است.

اما بخش «Short Film Corner» که بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت جشنواره بخشی از بازار کن است و "میعادگاهی برای فیلسازان است و از سال 2004 تاکنون، تهیه‌کنندگان و فیلمسازان از این فرصت برای ارائه فیلم‌هایشان، برگزاری نشست‌ها و اتخاد تصمیمات مهم برای آینده کاری خود استفاده می‌کنند".

بخش «Short Film Corner» شامل برگزاری نشست‌های سینمایی، کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌هایی پیرامون مسائل استراتژیک در سینما می‌شود و شرکت کنندگان در این بخش این فرصت را خواهند داشت تا در جشنواره کن حضور داشته باشند و به بازار جشنواره کن نیز دسترسی خواهند داشت.

فستیوال فیلم کنشرکت‌کنندگان می‌توانند از این فرصت برای برقراری ارتباط با مهمترین فعالان عرصه سینما، موسسات، سرمایه گذاران و مهمترین نمایندگان بین‌المللی در عرصه سینما استفاده کنند.

 

شرایط ثبت نام در بخش «Short Film Corner» جشنواره کن از این قرار است:

 

•فیلم باید پس از تاریخ اول ژوئن 2015 ساخته شده باشد.

 

•مدت زمان فیلم نباید بیشتر از 35 دقیقه باشد.

 

•فیلم نباید در اینترنت پخش شده باشد.

 

•هر کارگردان مجاز به ارائه تنها یک فیلم است.

 

•فیلم ها باید به زیان انگلیسی و یا داری زیرنویس انگلیسی باشند.

 

•ثبت نام در بخش «Short Film Corner» مختص فیلم‌هایی با ارزش هنری بوده است و فیلم‌ها پس از مشاهده در این بخش پذیرفته می‌شوند و در صورت عدم پذیرش جشنواره نیاز به ارائه توضیحی درباره علل آن نمی‌بیند.

 

•فرآیند پذیرش فیلم‌ها در این بخش از فوریه آغاز و تا اواسط آوریل ادامه خواهد داشت.

 

•هزینه ثبت نام هر فیلم در بخش «Short Film Corner» برابر با 85 یورو است.


 تاريخ ارسال: 1394/12/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.