پرده سینما

شرایط سخت جسمانی عباس کیارستمی: سرطان دستگاه گوارش

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عباس کیارستمیمشاور وزیر بهداشت ضمن اشاره به عیادت وزیر بهداشت از عباس کیارستمی آخرین وضعیت درمانی وی را توضیح داد.

دکتر عباس زارع‌نژاد، رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درباره روند درمانی کیارستمی، گفت: پس از اطلاع از بیماری و بستری این کارگردان ارزنده کشورمان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران، وزیر بهداشت به عیادت وی رفت و از نزدیک در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عباس کیارستمی از سرطان دستگاه گوارش رنج می‌برد، افزود: به دستور وزیر بهداشت، تیمی از اساتید مجرب به سرپرستی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، مسوول رسیدگی به درمان وی شدند. البته پیش از آن هم اقدامات درمانی لازم برای کیارستمی انجام شده بود.

 

امکان انتقال کیارستمی به مرکز درمانی دیگری وجود ندارد

 

زارع‌نژاد افزود: در هر حال علیرغم اینکه امکان انتقال وی از این مرکز درمانی به مرکزی دیگر وجود ندارد، تمام اقدامات درمانی لازم برای کیارستمی فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

به لحاظ جسمی در شرایط سختی است

 

مشاور وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه به لحاظ جسمی در شرایط سختی است گفت: امیدواریم دستگاه‌های مسوول در مورد شخصیت‌های هنری احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند. وزارت بهداشت از زمانی که از وضعیت کیارستمی مطلع شد، در بالاترین سطح بر بالین وی حاضر و دستورات و اقدامات لازم برای درمان وی را انجام داد.

 

 

 

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور از عباس کیارستمی عیادت کرد.

 

از سوی دیگر در خبری متناقض اعلام شد کیارستمی شرایط کاملاً پایداری سیر بهبودی خود را طی می‌کند.

دکتر علیرضا زالی در این دیدار که با حضور دکتر تدین‌فر، رییس بیمارستان و جمعی از پزشکان درمانگر انجام شد ضمن سپاس از زحمات تیم پزشکی گفت: خوشبختانه کلیه امکانات درمانی برای ایشان مهیا است و امیدواریم پس از طی دوره نقاهت این کارگردان ارزنده و برجسته کشور به فعالیت‌های حرفه‌ای بازگردند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ عباس کیارستمی کارگردان برجسته سینما برای معالجات پزشکی در عید نوروز با نظر پزشکان معالج در بیمارستان بستری شده و اعمال جراحی بر روی وی صورت گرفته است و در حال حاضر در شرایط کاملاً پایداری سیر بهبودی خود را طی می‌کند.



 تاريخ ارسال: 1395/1/15
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

آرزوی بهبود برای یادگار نسلهای قدیم /کیست که کیارستمی را نشناسد/ عشاق سینما خانه دوست کجاست را از یاد نخواهند برد/ برای عباس سینمای ایران دعا کنیم.

90+0-

يكشنبه 15 فروردين 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.