پرده سینما

بیست کاهانی از دمشق بیست گرفت

پرده سینما

با دریافت تندیس نقره‌ای جشنواره؛

بیست کاهانی از دمشق بیست گرفت

پفیلم بیسترده سینما- فیلم بیست به تهیه‌كنندگی پوران درخشنده و كارگردانی عبدالرضا كاهانی تندیس نقره‌ای بهترین فیلم جشنواره دمشق را گرفت.

داوران جشنواره دمشق با تجلیل از بازیگران كه بسیار طبیعی در فضایی واقعی به ایفای نقش می‌پردازند، بیست را فیلمی متفاوت از سینمای ایران دانستند.

بنابراین گزارش، این فیلم و دیگر برگزیدگان هفدهمین جشنواره فیلم دمشق امروز در بخش نمایش‌های ویژه ساعت 18:30 در سالن اصلی جشنواره به نمایش در می‌آید.

فیلم بیست تا كنون جایزه ویژه هیئت داوران چهل و چهارمین جشنواره فیلم كارلووی واری و جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم‌های هنری باتومی گرجستان و جایزه بهترین بازیگر نقش مكمل زن و مرد و دیپلم افتخار بهترین كارگردانی را در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر دریافت كرده است.

کارگردان فیلم بیست با ابراز خوشحالی از دریافت جایزه از جشنواره دمشق آن را حاصل زحمات تمام عوامل و بازیگران فیلم دانست که از دید داوران و مخاطبان دور نمانده است.

عبدالرضا کاهانی که برای نمایش ویژه بیست در جشنواره فیلم دمشق در این شهر سوریه حضور دارد، به مهر گفت: بعد از اولین نمایش این فیلم مخاطبان واکنش‌های مثبت نشان دادند. من این فیلم را با مخاطبان زیادی در سراسر دنیا دیده‌ام و این موضوع برایم جالب است که حس تمامی این افراد خیلی به هم نزدیک است. جا دارد برای چندمین بار از زحمات همه عوامل فیلم تشکر کنم.مردم سوریه سینمای ایران را دوست دارند و از سابقه آن کاملا باخبرند و همیشه این سینما و آثار ان را دنبال می‌کنند.

وی افزود: فیلم خصوصا مورد توجه مخاطبان حرفه‌ای سینمای سوریه قرار گرفت و در روزنامه‌های مختلف منتقدان مطالب مثبتی درباره آن نوشتند. بیشتر مخاطبان و منتقدان هم برگزیده شدن بیست

داستان فیلم درباره یک تالار پذیرایی است که 20 روز دیگر تعطیل می‌شود.

پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، علیرضا خمسه، حبیب رضایی، مهران احمدی و فرشته صدرعرفایی بازیگران بیست هستند.


 تاريخ ارسال: 1388/8/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.