پرده سینما

تغییرات در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶

پرده سینما

 

 


 






 

فستیوال ونیزجشنواره بین‌الملل فیلم ونیز در سال  ۲۰۱۶ با شکل و شمایل احیاء شده بخش بازار فیلم، اضافه شدن یک بخش نمایشی در فضای باز و همچنین یک جایزه مهم و جدید همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مسوولان برگزاری هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز اعلام کردند که بازار فیلم این رویداد سینمایی از امسال با نام پل تولیدات ونیز (Venice Production Bridge) علاوه بر ادامه روند گذشته به ارائه محصولات تلویزیونی، واقعیت مجازی و سریال‌های اینترنتی نیز خواهد پرداخت.

آلبرتو باربارا رئیس جشنواره ونیز در این باره گفت: "بازار جشنواره ونیز که کار خود را از پنج سال پیش و روی کار آمدن من آغاز کرد تاکنون موفق عمل کرده و صدها خریدار و نماینده فروش را جذب کرده است. اما حالا ما به سمت جلو حرکت می‌کنیم و تهیه‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و دیگر سرمایه‌گذاران شامل بانکداران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را جذب کرده‌ایم".

بازار جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با عنوان جدید پل محصولات ونیز از تاریخ اول پنجم سپتامبر (11 تا 15 شهریور) در هتل اکسلسوار ونیز برگزار می‌شود.

همچنین قرار است بخش نمایش فیلم در فضای باز با امکان تماشای همزمان 450 نفر در جریان جشنواره برگزار شود و این بخش غیررقابتی که Cinema nel Giardino؛ سینما در باغ نام دارد به اولین نمایش جهانی فیلم‌های بین‌المللی اختصاص پیدا کند.

به گزارش سایت جشنواره ونیز، یکی دیگر از مهمترین تغییراتی که از امسال با این جشنواره معتبر سینمایی همراه است، اعطای جایزه بزرگ هیات داوران (شیر نقره‌ای) به عنوان مهم‌ترین جایزه پس از شیر طلایی است، ضمن این که بخش افق‌ها نیز از امسال جایزه بهترین فیلمنامه را به برنامه خود اضافه کرده است.

بر این اساس شیر طلایی بهترین فیلم، شیر نقره‌ای (جایزه بزرگ هیئت داوران)، شیر نقره‌ای (بهترین کارگردانی)،‌ جام ولپی (بهترین بازیگر مرد)، جام ولپی (بهترین بازیگر زن)، جایزه بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه هیئت داوران و همچنین جایزه مارچلو ماستریانی برای بهترین بازیگر نوظهور مرد یا زن، هشت جایزه‌ای است که در بخش رقابتی جشنواره ونیز 2016 به برگزیدگان اعطاء می‌شود.

هفتادوسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز از تاریخ 31 آوت تا 10 سپتامبر (10 تا 20 شهریورماه) با حضور سم مندز کارگردان برنده اسکار آمریکایی در راس هیات داوران بخش رقابتی برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1395/2/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.