پرده سینما

افتتاح جشنواره مستند «شفیلد» با فیلم مایکل مور

پرده سینما

 


 

 




 



 

مایکل مورمایکل مور کارگردان برنده اسکار و جنجالی آمریکایی با فیلم جدیدش آغازگر بیست‌و‌سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «شفیلد» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مستند مکان حمله بعدی کجاست؟ که پیش از این قرار بود، در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین رونمایی شود به عنوان فیلم افتتاحیه جشنوار مستند «شفیلد» در کشور انگلستان انتخاب شد.

مایکل مور پیش از این قرار بود برای اولین نمایش اروپایی ساخته جدیدش به جشنواره برلین برود اما به علت بیماری این سفر را لغو کرد.

کمدی مستند مکان حمله بعدی کجاست؟ به چگونگی برخورد کشورهای اروپایی چون فنلاند و فرانسه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با دولت آمریکا می‌پردازد.

این مستندساز برجسته در سال 2003 با فیلم بولینگ برای کلمباین که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان کلمباین و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا داشت موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد و در سال 2004 نیز با مستند فارنهایت 9/11 جایزه ارزشمند نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد.

به گزارش وب‌سایت جشنواره فیلم مستند «شفیلد»، هنوز برنامه کامل فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی اعلام نشده است اما طبق اعلام اخیر مستند ایرانی هتل تحریم به کارگردانی لادن انوشفر به تهیه‌کنندگی دامین کلارک یکی از 65فیلم بین‌المللی حاضر در یازدهمین دوره بخش MeetMarket (جذب سرمایه فیلم) این رویداد سینمایی است.

بیست‌وسومین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند «شفیلد» انگلستان از تاریخ 10 تا 15 ژوئن 2016 (21 تا 26 خردادماه) برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1395/2/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.