پرده سینما

شیر طلای افتخاری ونیز برای ژان پل بلموندو

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

ژان پل بلموندوژان پل بلموندو، بازیگر فرانسوی و یرژی اسکولیموفسکی، کارگردان لهستانی در هفتادوسومین دوره جشنواره فیلم ونیز، شیر طلای افتخاری دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اسکرین دیلی به نقل از جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا اعلام کرد، در هفتادوسومین دوره این رویداد سینمایی،‌ دو شیر طلای افتخاری را به پاس یک عمر دستاورد هنری به دو چهره شناخته‌شده سینما یعنی ژان پل بلموندو، هنرپیشه فرانسوی و یرژی اسکولیموفسکی، کارگردان لهستانی اعطا می‌کند.

ژان پل بلموندو بازیگر باسابقه فرانسوی است که با فیلم‌های از نفس افتاده ‌ساخته ژان لوک گدار، هیتمن، مردی از ریو و پی روی دیوانه که سال ۱۹۶۵ در بخش رقابتی جشنواره ونیز شرکت داشت، شناخته می‌شود.

اسکولیموفسکی فیلمساز لهستانی که پنج دهه از عمر خود را در حوزه سینما صرف کرده، سه‌گانه ریسوپی‌ها و آثاری چون برد بی‌حریف، عزیمت و قتل ضروری (برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ونیز 2010) را در کارنامه‌اش دارد.

اسکولیموفسکی یکی از چهره‌های سینمای موج نوی لهستان است که به گفته‌ی آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز، در کنار رومن پولانسکی به نوسازی سینمای این کشور کمک کرده است.

هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز از 31 اوت (10 شهریورماه) آغاز می‌شود و تا 10 سپتامبر (20 شهریورماه) به کار خود پایان خواهد داد.



 تاريخ ارسال: 1395/4/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.