پرده سینما

چرا کارگردان «من ناصر حجازی هستم» جراحی نمی شود؟

پرده سینما






 

 

رویا تیموریانبحث‌های پیش‌آمده بعد از پرونده پزشکی عباس کیارستمی، بار دیگر مطرح شد. رویا تیموریان و مسعود رایگان خواستار دیدار وزیر بهداشت هستند تا مسائل مربوط به بستری‌شدن کارگردان من ناصر حجازی هستم را در بیمارستان بهمن از طریق گفت‌وگو حل کنند.بعد از مسائل مطرح‌شده پیرامون پرونده پزشکی عباس کیارستمی، کارگردان شناخته‌شده ایرانی که واکنش‌هایی را به‌دنبال داشت و حتی برخی از چهره‌های هنری و سینمایی از بی‌توجهی نسبت به درمان این کارگردان انتقاد کرده بودند، حاشیه‌هایی به‌دنبال داشت و برخی از پزشکان نیز واکنش‌هایی نسبت به این جریان نشان دادند اما در یکی، دو روز گذشته این مسائل ابعاد دیگری هم داشته و حتی اخباری غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

نیمه‌شب یکشنبه، سوم مرداد کانال تلگرامی روزنامه سینما این متن را منتشر کرد: «شنیده شده بیانیه صنفی تندی از سوی جراحان آماده شده بود تا از این پس رسماً هیچ هنرمندی مورد عمل جراحی قرار نگیرد که با پادرمیانی وزیر بهداشت و پس از یک جلسه طولانی، این بیانیه منتشر نشد».

در همین زمان بود که خبرهای دیگری نیز در شبکه‌های اجتماعی منتقل می‌شد. در این خبرها عنوان شده بود که نیما طباطبایی، کارگردان من ناصر حجازی هستم، دچار عارضه مغزی شده و با وجود مراجعه به بیمارستان، جراحی او با حاشیه همراه شده و در نهایت به بیمارستان دیگری منتقل شده است.

در برخی از این خبرها از رویا تیموریان، بازیگر سینما، نیز نام برده شده بود که نیما طباطبایی خواهرزاده او است. چندساعت بعد از انتشار چنین خبرهایی، رویا تیموریان در مورد اتفاق‌های پیش‌آمده به ایسنا گفت: «به دلیل شرایط خاصی که بیمار ما داشت، باید برای جراحی‌اش با پزشک قبلی مشورت می‌کردیم و ایشان تأکید داشتند که دکتر قدسی، این جراحی را انجام دهد که براساس آن، ما با خود بیمارستان رایزنی و گفت‌وگو کردیم و نامه‌ تقاضای بنده از دکتر قدسی در بخش آی‌سی‌یو موجود است، اما ناگهان اعلام کردند که به هر دلیلی برای ایشان امکان ندارد عمل را انجام دهند».

تیموریان با اشاره به پیگیری همسرش، مسعود رایگان، با ایازی، معاون وزیر بهداشت، اضافه کرد: «بعد از این رایزنی‌ها، دکتر میرفلاح از تیم دکتر قدسی بیمار ما را دید و قرار شد صبح دکتر قدسی او را عمل کند و من هم با خیال راحت در بیمارستان ماندم و همه‌ کارکنان هم خیلی مهربانانه با ما برخورد کردند، اما ساعت ١١ شب بخش «آی‌سی‌یو» به ما گفت که دکتر قدسی نمی‌تواند این جراحی را انجام بدهد و هیچ‌یک از دیگر جراحان مغز و اعصاب ما که لازم نیست نامشان را اعلام کنیم هم نمی‌توانند این عمل را انجام دهند».

او ادامه داد: «از خانم فتح‌الله‌زاده و خانم ناجی که در بخش آی‌سی‌یو توجه ویژه‌ای به بیمار ما داشتند، تشکر می‌کنم اما آن شب این پرسش را داشتم که مگر می‌شود در یک‌ساعت، تمام جراحان شما دچار مشکل شوند؟! و خانم فتح‌الله‌زاده نیز توضیح داد که این مسئله در حوزه‌ اختیارات من نیست و به بخش پرستاری بروید که ما همین کار را کردیم و مستنداتی هم داریم. رسماً به ما اعلام کردند که مریضتان را ببرید و بهانه آوردند که دستگاه اسکن ما خراب است! اما مگر می‌شود بیمارستانی به این بزرگی و لوکسی، دستگاه اسکن نداشته باشد؟!»

او با تشریح وضعیت نیما طباطبایی عنوان کرد: «ساعت سه صبح به چند بیمارستان دیگر مراجعه کردیم، اما موفق نشدیم و در نهایت با بابک برزویه عزیز، هنرمند عکاس که پدرش یکی از بهترین‌های جراحی است، گفت‌وگو کردیم و شبانه اسکن‌های نیما را برای دکتر برزویه فرستادیم و ایشان محبت کردند و بیمار ما را در بیمارستان ایرانمهر پذیرش کردند».

این بازیگر در ادامه به تشریح روند درمان نیما طباطبایی در بیمارستان ایرانمهر پرداخت: «طبق پرونده‌ای که از بیمارستان بهمن به آی‌سی‌یو بیمارستان ایرانمهر آوردیم، مشخص شد دو روزی که در آن بیمارستان بوده، فقط به او مُسکن زده‌اند و درمان اتفاق نیفتاده است».

بازیگر فیلم‌های کافه‌ستاره و شیفتگی در ادامه درخواستی را از وزیر بهداشت مطرح کرد: «برای جلوگیری از هرگونه شُبهه و شائبه، از جناب وزیر محترم بهداشت که حُسن‌نیتشان نسبت به وظایفشان و خارج از حیطه حرفه‌ای‌شان ثابت شده و از فرهیختگان هستند، تقاضا دارم با حضور بزرگان بیمارستان بهمن، بنده و مستنداتی که دارم و می‌توانم آنها را تقدیم کنم، دیداری داشته باشیم و امیدوارم این ملاقات رودررو قدم اولی باشد برای این صلح و دوستی».

 

رایگان و پیشنهاد آشتی

 

مسعود رایگان. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمامسعود رایگان، بازیگر و همسر رویا تیموریان، نیز در مورد دیدار با وزیر بهداشت به «شرق» گفت: «پیشنهاد ما آشتی و گفت‌وگوی رودررو برای رفع سوءتفاهم به‌وجودآمده میان دو جامعه‌ای است که هر دو از اقشار «الیت» جامعه هستند. بن‌مایه کار ما براساس آشتی است و به‌همین‌دلیل من و خانم تیموریان معتقد هستیم نه‌تنها در مورد سوءتفاهم‌هایی که میان هنرمندان و پزشکان به‌ وجود آمده بلکه در مسائل دیگر هم مانند برجام و... باید گفت‌وگو کرد و با تکیه بر عقلانیت و به‌دور از احساس، راه‌حلی برای حل مشکلات پیدا کرد».

او افزود: «به نظر ما یکی از راه‌حل‌های منطقی این است که یک جلسه با وزیر محترم بهداشت داشته باشیم و هیأت‌مدیره و بزرگان بیمارستان بهمن هم در این جلسه حضور داشته باشند تا بتوانیم با گفت‌وگو مسائل مطرح‌شده را بررسی کنیم. حرف‌های ما براساس مستنداتی است که دوست داریم در این جلسه خصوصی به مسئولان ارائه دهیم تا از راه عقلانی به یک راه‌حل برسیم. این، نشانه حسن‌نیت ماست وگرنه می‌توانستیم مستندات را منتشر کنیم».

همچنین محسن محور، مدیرعامل بیمارستان بهمن، در واکنش به مسائل مربوط به بستری‌شدن طباطبایی در این بیمارستان به ایسنا گفت: «آقای طباطبایی سه روز قبل با عارضه سردرد به بیمارستان ما مراجعه کردند که از سوی دکتر جلالیان در بخش، بستری و دستور انجام «ام‌آرآی» برایشان داده ‌شد. در «ام‌آرآی» آقای طباطبایی تومور بزرگی در مغزشان تشخیص داده شد. در سابقه بیمار وجود تومور کلیه مشخص و اعلام ‌شد که این تومور، اکنون به تومور متاستاتیک تبدیل شده است. براین‌اساس آقای طباطبایی به سرویس جراحی منتقل شدند».

او با بیان اینکه در آن زمان مهرداد مرادی، پزشک آنکال بوده است، ادامه داد: «دکتر مرادی بالای سر بیمار حاضر می‌شود و بعد از دیدن نتیجه «ام‌آرآی» می‌گویند که تومور آقای طباطبایی وسیع است. همراهان بیمار می‌گویند جراحی باید به وسیله دکتر سیدمحمد قدسی انجام گیرد. درحالی‌که طبق تماسی که با دکتر قدسی گرفته شد، اعلام کردند که دکتر عازم سفر هستند و براین‌اساس ما پیشنهاد یک جراح دیگر را دادیم که همراهان بیمار قبول نکرده و بر انجام جراحی از سوی دکتر قدسی اصرار کردند. از آنجایی که دکتر قدسی عازم سفر بوده‌اند، معاونشان، آقای دکتر میرفلاح، را می‌فرستند که بعد از معاینه بیمار از سوی دکتر میرفلاح اعلام شد که بیمار نیاز به یک جراح حاذق دارد. از طرفی تنها کسی هم که در بیمارستان ما می‌تواند تومورهای سنگین مغز را عمل کند، دکتر قدسی است که عازم سفر بودند».

او تأکید کرد که در این زمینه مدارک، پرونده‌ها، فیلم و حتی «ام‌آرآی» آقای طباطبایی موجود است و حتی گفته‌ام که تمام دوربین‌ها و فیلم‌هایی که پزشکان بالای سرشان رفته‌اند موجود باشند.



 تاريخ ارسال: 1395/5/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.