پرده سینما

پروفسور و مرد دیوانه؛ مل گیبسون و شان پن در فیلم یک کارگردان ایرانی

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

راست: مل گیبسون/ چپ: شون پنمل گیبسون و شان پن سینماگران سرشناس اسکاری در یک فیلم اقتباسی به کارگردانی یک چهره ایرانی در نقش خالقان دیکشنری انگلیسی آکسفورد بازی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، گاردین نوشت: این فیلم بر اساس رمان پرفروش جراح کراتورن: داستان قتل، جنون و عشق به کلمات نوشته سیمون وینچستر ساخته می‌شود و گیبسون در این فیلم اقتباسی در نقش پروفسور جیمز مواری بازی می‌کند که نگارش دیکشنری انگلیسی زبان آکسفورد را در سال 1857 آغاز کرد.

ابتدا قرار بود گیبسون کارگردانی فیلم پروفسور و مرد دیوانه را بر عهده گیرد اما اکنون فرهاد صفی‌نیا نویسنده و فیلمنامه‌نویس ایرانی که پیش از این نگارش فیلمنامه فیلم آخرالزمان را بر عهده داشت این فیلم را کارگردانی می‌کند.

شان پن نیز در حال مذاکره برای بازی در نقش «سی مینور» جراج بازنشسته ارتش است که در حالی که در آسایشگاه روانی بستری بود بیش از 10 هزار واژه به دیکشنری آکسفورد اضافه کرد.

خون پدری و ستیغ اره‌ای جدیدترین فیلم‌ها با بازی مل گیبسون هستند که در ادامه سال جاری میلادی در سینماهای جهان اکران می‌شوند، ضمن این که این سینماگر آمریکایی در ماه ژوئن اعلام کرد در حال کار کردن بر روی ساخت دنباله فیلم مصائب مسیح است.

گیبسون برای ساخت فیلم شجاع دل از تجربه‌های کارگردانی خود موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد و دو بار دیگر نیز برای فیلم‌های خون بها و آنچه زنان می‌خواهند نامزد کسب جایزه بازیگری از این رویداد سینمایی بوده است.

وی علاوه‌ بر کسب ده‌ها جایزه مختلف از بزرگترین جشنواره‌های دنیا، جوایز و افتخارات بزرگ دیگری نیز کسب کرده‌ است که از مهمترین آنها می‌توان به دریافت بالاترین نشان افتخار کشور استرالیا در سال 1997، عنوان قدرتمندترین و پرنفوذترین ستاره سینمای جهان از سوی نشریه فوربس در سال 2004 و کسب رتبه دوازدهم در میان 100 بازیگر برتر سینمای جهان اشاره کرد.

شان پن نیز اخیرا فیلم آخرین چهره را در مقام کارگردان به جشنواره کن آورد که با بازخوردهای عمدتاً منفی همراه شد.



 تاريخ ارسال: 1395/5/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.