پرده سینما

سجادپور: صدور مجوز اكران محدود «رونوشت برابر اصل» كذب محض است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم رونوشت برابر اصل ساخته عباس كیارستمی می‌تواند به عنوان یك «فیلم خاص» در برخی از «محافل خاص» همچون برخی از محافل سینمایی و یا برخی محیط‌های دانشگاهی نمایش داده شود و اكران محدود این فیلم كه در برخی سایت‌ها عنوان شده، كذب محض است.

 

پشت صحنه فیلم رونوشت برابر اصلبه گزارش فارس به نقل از هنر نیوز، سیدعلیرضا سجادپور مدیركل اداره ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی در پی درج خبر در چند سایت خبری مبنی بر اینكه وی اعلام كرده آخرین فیلم عباس كیارستمی (رونوشت برابر اصل) كه در جشنواره كن نمایش داده شده در ایران نیز اكران محدود خواهد داشت، با اظهار نارضایتی شدید افزود: طرح موضوع اكران محدود فیلم رونوشت برابر اصل كذب محض است و نمی‌دانم این خبر از كجا درآمده و جالب است كه بر اساس این خبر جعلی تحلیل‌هایی را نیز انجام داده‌اند!

سجادپور اضافه كرد: بنده همان طوری كه هفته گذشته هم درباره اكران این فیلم اعلام كردم من این فیلم را ندیده‌ام اما چون معاونت سینمایی این فیلم را در جشنواره كن دیدند اعلام كرد كه این فیلم به دلیل پوشش نامناسب بازیگر زن آن كه در سراسر فیلم هم حضور دارد و قابل اصلاح هم نیست در ایران اكران عمومی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اما می‌توان این فیلم را به عنوان یك «فیلم خاص» در برخی از «محافل خاص» همچون برخی از محافل سینمایی و یا برخی محیط‌های دانشگاهی نمایش داد.

مدیركل اداره ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه‌ای تصریح كرد: من نمی‌دانم بحث اكران محدود كه برخی‌ها به نقل از بنده اعلام كرده‌اند از كجا آمده، درحالی‌كه اكران محدود تعریف مشخصی در قوانین وزارت ارشاد دارد و بنده نیز درخصوص اكران محدود این فیلم هیچگاه حرفی نزده‌ام.

وی با ابراز تاسف از سایت‌هایی كه اخبار فرهنگی و هنری را به صورت جعلی و وارونه بیان می‌كنند و موجب تشویش اذهان عمومی و آشفتگی فضای فرهنگی و هنری می‌شوند، تاكید كرد: با این قبیل سایت‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

 


 تاريخ ارسال: 1389/3/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.