پرده سینما

استفاده غیرقانونی ٦‌ هزار نفر از صندوق اعتباری هنر

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

‌مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد، در سال‌های گذشته حدود شش ‌هزار نفر مشمول دریافت خدمات از این صندوق نمی‌شده‌اند؛ اما از آن بهره برده‌اند!

مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ای میان «صندوق اعتباری هنر» و «خانه سینما» عصر سه‌شنبه، ٢٦ مردادماه، با حضور جمعی از هنرمندان سینما در «خانه سینما» برگزار شد و مدیرعامل صندوق اعتباری، غلامرضا خلیل‌ارجمندی، گفت: «وظیفه صندوق این است که یک‌سری امور مربوط به سینماگران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران را پیگیری کنیم؛ ولی متأسفانه در چند سال گذشته این صندوق دچار مشکلات مالی از‌جمله بدهی به سازمان تأمین اجتماعی شده و نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید به اهالی هنر خدمات ارائه دهیم».

او با اشاره به راه‌اندازی صندوق در سال ٨٣ اشاره کرد «قرار بود این صندوق بخشی از هزینه‌های درمان و نیز هزینه‌های مربوط به وام‌های کوتاه‌مدت و بلاعوض را برای اعضای خود دنبال کند؛ اما در چند سال گذشته اتفاقی افتاد که نتیجه‌اش این بود که وقتی صندوق را تحویل گرفتیم، با بدهی بالای ٥٠‌‌میلیارد‌تومانی روبه‌رو شدیم. دیگر اینکه مشخص نبود کسانی که در صندوق عضو هستند، از اهالی هنر هستند یا خیر؟! تا جایی که برخی از اهالی این حوزه اصلا نمی‌دانند مکان این حوزه کجاست؛ به‌این‌ترتیب در این یک سال زمان زیادی صرف شد تا پالایش اعضا انجام شود و در این پروسه فهمیدیم شش ‌هزار نفر مشمول نبودند که در این سال‌ها از این خدمات بهره برده‌اند!».

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه امروز بدهی جاری به صفر رسیده و بدهی‌های قبلی هم قسط‌بندی شده که از ١٤ قسط، ١٠ مورد آن باقی مانده است که در نهایت اوایل سال ٩٦ آن هم به پایان می‌رسد، گفت: «آنچه امروز در صندوق اعتباری هنر شکل می‌گیرد، این است که همه‌چیز قانونمند و فارغ از نظر شخصی افراد در صندوق پیگیری شود؛ چون صندوق اساسا در زمینه ماهیت هنرمندان هیچ دخالتی ندارد و ما تشخیص نمی‌دهیم چه کسی سینماگر است یا روزنامه‌نگار، بلکه مرجع مربوطه این کار را انجام می‌دهد و در حوزه سینما «خانه سینما» این وظیفه را بر عهده دارد».

او همچنین با اشاره به اینکه در دوره مدیر‌عاملی محمدمهدی عسگرپور در «خانه سینما» پیش‌نویس تفاهم‌نامه پیگیری می‌شد، گفت: «طولانی‌شدن این پروسه به دلیل سوءبرداشت‌هایی شد که از ماهیت صندوق در «خانه سینما» به وجود آمده بود؛ چراکه تصور می‌شد دولت پول خود را برای سینماگران به صندوق اعتباری هنر می‌دهد؛ در‌حالی‌که چنین چیزی صحت نداشت و نکته دیگر این بود که ما باید یک گستره کشوری را در نظر بگیریم؛ چون امکان این وجود نداشت که چند مدل قرارداد بیمه مختلف نوشته شود».

منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما، هم در سخنانی گفت: «آقای ارجمندی با عهد و قولی دوستانه پذیرفت که مجموعه‌ای از امکانات را به همراه کاهش سیستم بوروکراسی در نظر بگیرد. این تفاهم‌نامه میان صندوق اعتباری هنر و خانه سینما برای ایجاد یک ارتباط منظم به استناد یک مجموعه تفاهمات ذیل یک کمیته مشترک بین خانه سینما و صندوق اعتباری هنر است که موارد متفاوتی را که در این حوزه وجود دارد، حل‌وفصل کنند. یقین دارم که انجام این امور به اندازه شأن همکارانم در سینما نخواهد بود؛ اما اجازه دهید به تلاش‌های گذشته ادامه دهیم و یقین دارم که برای پیگیری این امور تا وقتی من و آقای ارجمندی هستیم، مانعی جدی در مسیرمان وجود نخواهد داشت».



 تاريخ ارسال: 1395/5/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.