پرده سینما

تعویق برگزاری جشنواره‌ی کودک به پیشنهاد اصفهانی‌ها

پرده سینما







 

 

علیرضا تابشمدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: بیش از ده فیلم ایرانی آماده شرکت در جشنواره فیلم‌های کودک اصفهان هستند و این دوره جشنواره با تعویق زمانی و تأخیر پس از محرم و صفر برگزار خواهد شد.

علیرضا تابش درباره‌ی آخرین وضعیت برگزاری جشنواره‌ی فیلم کودک در اصفهان به ایسنا با بیان این مطلب گفت: بنیاد سینمایی فارابی وظایف تخصصی خود را در زمینه رصد آثار سینمایی داخلی و خارجی انجام داده و هم‌اکنون فیلم‌های خارجی شرکت کننده در جشنواره فیلم کودک آماده‌اند و بیش از ده فیلم جدید ایرانی نیز در این دوره از جشنواره فیلم کودک به نمایش درخواهد آمد.

او یادآور شد: اسفند ماه سال گذشته در سفری که آقای دکتر ایوبی ریاست سازمان سینمایی و خانم طائرپور دبیر شورای راهبری سینمای کودک و نوجوان و آقای رضاداد مشاور ارشد رییس سازمان سینمایی به اصفهان داشتند در جلسه‌ای با شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان بربرگزاری شایسته جشنواره بین المللی فیلم کودک در اصفهان تاکید شد و مقرر گردید تا متن پیش نویس تفاهم نامه‌ای از سوی اصفهان ارسال و سپس به امضای طرفین برسد.

این مدیر سینمایی خاطرنشان کرد: تیرماه امسال با حضور معاون محترم شهرداری اصفهان و یکی از اعضای محترم شورای شهر اصفهان جلسه‌ای در سازمان سینمایی برگزار شد،در این جلسه که دبیر شورای راهبری و سیاستگزاری سینمای کودک و ریاست سازمان سینمایی و من نیزحضور داشتیم درباره متن تفاهمنامه ، زمان جشنواره، مقررات، فراخوان آثار، دبیر جشنواره ، اقدامات زیرساختی در اصفهان و جزییات اجرایی برگزاری در اصفهان و... بحث و بررسی شد و مقرر گردید متن نهایی تفاهمنامه‌ بین سازمان سینمایی و شهرداری اصفهان برای برگزاری دوره جدید جشنواره فیلم‌های کودک در این شهر امضا شود که در واقع سنگ بنای اجرایی این جشنواره است ،منتظریم که متن نهایی تفاهم نامه در شورای شهر اصفهان نیز به تصویب برسد تا شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی و بنیاد فارابی مفاد تفاهم‌نامه را در اولین فرصت اجرا کنند.

تابش توضیح داد:در آن جلسه موضوع همزمانی ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) با تقویم زمانی جشنواره فیلم کودک که همه ساله در مهرماه برگزار می‌شود، مطرح گردید و بنا به پیشنهاد اصفهان ، زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک به تعویق می‌افتد و بعد از ماه محرم و صفر شاهد برگزاری این جشنواره خواهیم بود. البته اگر متن تفاهم‌نامه زودتر به امضای شهردار محترم اصفهان برسد، جزییات اجرایی پس از اخذ نظرات مسئولان اصفهان و شورای راهبری سینمای کودک به تصمیم‌گیری و جمع بندی در جلسه شورای هماهنگی جشنواره‌ها در سازمان سینمایی موکول می‌شود. لذا همچنان منتظر امضای تفاهم‌نامه از سوی اصفهان هستیم. در سازمان سینمایی شورایی به نام «شورای امور جشنواره‌های سینمایی کشور» به ریاست دکتر ایوبی و عضویت تمامی مدیران سینمایی که سازمان‌شان متولی برپایی جشنواره‌ای است، تشکیل می‌شود که مسئول تعیین تاریخ و زمان برگزاری تمامی جشنواره‌های سینمایی کشور است. در جلسه آتی این شورا نظر میزبانان اصفهانی جشنواره و سایر نظرات تخصصی در این زمینه مطرح می‌شود تا تصمیم گیری نهایی انجام شود.

مدیرعامل فارابی تاکید کرد: از بین گزینه‌های دبیری جشنواره کودک در اصفهان، یک نفر با حکم رییس سازمان سینمایی منصوب خواهد شد.

علیرضا تابش در پاسخ به سوال مبنی بر این ادعا که جشنواره فیلم کودک دوباره به شیوه سابق (ترکیب فیلم‌های کودک و نوجوان) برگزار می‌شود ترجیح داد،پاسخگویی به این سوال را بعد از نهایی شدن تفاهم‌نامه موکول کند.

مهدی باقربیگی عضو شورای شهر اصفهان نیز به تازگی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت جشنواره‌ی فیلم کودک اظهاراتی مطرح کرده است.



 تاريخ ارسال: 1395/5/31
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

ای کاش جشنواره کودک هم مثل سایر جشنواره ها یک زمان مشخص داشت به امید آن روز

0+0-

يكشنبه 31 مرداد 1395




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.