پرده سینما

بهروز افخمی: فیلم جدیدم را اواخر مرداد ماه در كانادا می‌سازم

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

بهروز افخمی فیلم جدیدش را اواخر مرداد ماه در كانادا مقابل دوربین می‌برد.

 

بهروز افخمی و امین حیایی سر صحنه سن پترزبورگافخمی درباره این فیلم گفت: داستان درباره پیرمردی است كه آلزایمر دارد كه قبلا قرار بود آن را با نام فراموشخانه در تهران بسازم و تا مراحلی هم پیش رفتیم. ولی نوع داستان با فضای ایران خیلی جور در نمی‌آید و خانواده‌ها در ایران پیرهایشان را كمتربه خانه سالمندان می‌برند و اگر هم آلزایمر داشته باشند خودشان مواظبت می‌كنند، ضمن این كه اگر چنین كاری كنند در سینما احساس بدی در تماشاگر ایجاد می‌كند.

وی این كار را به فرهنگ غربی نزدیك‌تر دانست و اظهار كرد: می‌خواهم ساخت این فیلم تمرینی برای ساخت یك فیلم به زبان انگلیسی باشد. خود داستان هم بسیار زیبا است و در حال آماده كردن مقدمات هستیم و بازیگران را انتخاب كردیم و در حال حاضر فیلمنامه را روخوانی می‌كنیم.

افخمی بیشتر عوامل فیلمش را كانادایی دانست و گفت: از میان بچه‌هایی كه در طول هفت ماه گذشته كلاس كارگردانی و فیلمنامه‌نویسی با من داشتند كسانی كه علاقمند بودند، بخشی از گروه پشت دوربین را تشكیل می‌دهند و بیشتر این افراد در دانشگاه‌های كانادا فیلمسازی می‌خوانند.

وی درباره بازیگرانش نیز اظهار كرد: بازیگران مقابل دوربین كه هشت نفر هستند از بازیگران حرفه‌یی و معروف كانادا خواهند بود كه تاكنون دو نفر آن‌ها انتخاب شده‌اند.

این كارگردان با بیان این كه این فیلم نماهای طولانی دارد و بیشتر از 20 پلان نداریم،تصریح كرد:این فیلم مقدمات طولانی دارد اما فیلمبرداری‌اش كوتاه است و در دو هفته تمام می‌شود.

افخمی درباره فیلم سن پترزبوگ آخرین ساخته سینمایی‌اش نیز گفت: تدوین فیلم را با پسرم آیدین تمام كردم و به كانادا آمدم. اما شنیدم تدوینگر دیگری برای كوتاه كردنش آوردند كه كارش زیاد مناسب نیست. پیمان قاسم خانی از طرف من ناظر كار بوده و نارضایتی خودش را به من اعلام كرد و قرار شد فیلم را برایم بفرستند تا ببینم.

وی افزود: مرحله بعد از فیلمبرداری بسیار مهم است و اگر احساس كنم روی این فیلم هم نظارت كافی ندارم، نام خودم را حذف خواهم كرد.

بهروز افخمی درباره بازگشتش به ایران اظهار كرد: اگر كارهای فیلمم در كانادا خوب پیش برود، شهریور ماه به ایران باز خواهم گشت.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/3/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.