پرده سینما

پیامهای تسلیت برای درگذشت جعفر والی

پرده سینما

 

 

 


 

 

 

جعفر والیدر پی درگذشت جعفر والی، هنرمند بزرگ سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان پیامهای تسلیت متعددی به این مناسبت انتشار یافت.

 

سید رضا صالحی در پی درگذشت جعفر والی، هنرمند پیشکسوت،متن پیامی را منتشر کرد.

 

به گزارش ایسنا، در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

 

«از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

فقدان تأسف باراستاد "جعفر والی" هنرمند صاحب نام  و اثرگذاری که در عرصه سینما و تئاتر این سرزمین نقشی سترگ داشته، تلخ و ناگوار است. هنرمندان قدرشناس این روزگار باید با کشف و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنری آن استاد فقید، در جاودانگی نام و نشانش همت کنند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه بزرگ به جامعه ارجمند فرهنگ و هنر  و خانواده آن مرحوم، از درگاه حضرت احدیت، شادی و تعالی روح بلند آن مرد کم نظیر هنر را مسئلت دارم.»

 

 

پیام تسلیت دبیر جشنواره فیلم فجر برای درگذشت جعفر والی 

 

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر درگذشت جعفر والی‌ بازیگر سینما و تئاتر را تسلیت گفت. به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، متن پیام محمد حیدری بدین شرح است:

 

در فاصله کمی که تا تحویل سال نوی سینمای ایران باقیمانده است، اهالی سینما و تئاتر کشور در غم از دست دادن زنده‌یاد جعفر والی به سوگ نشسته‌اند.

جعفر والی از جمله بازیگران پیشکسوت سینما و تئاتر ایران بود که در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر شاهد هنرنمایی او بوده‌ایم و خاطرات زیادی از این بازیگر پیشکسوت در اذهان همه ما ثبت شده است.

جعفر والی از چهره‌های محجوب، متعهد و دوست‌داشتنی سینما و تئاتر بود که سال‌ها متعهدانه روی صحنه رفت و اکنون درگذشت او، موجبات اندوه فراوان را برای هنردوستان فراهم کرد.

اینجانب درگذشت این بازیگر پیشکسوت را به اهالی سینما و تئاتر، هنردوستان و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند برای وی طلب آمرزش دارم.

 

پیام تسلیت خانه سینما برای درگذشت والی

 

خانه سینما در پیام تسلیت‌اش آورده است:

 

«استاد جعفر والی، هنرمند ارزنده و ارجمند سینما و تئاتر میهمانان، صبح امروز به دیار باقی رهسپار شد. خانه سینما ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی ایشان و اعضای محترم خانه سینما، علو درجات اخروی را برای این هنرمند فقید از خداوند متعال آرزو می‌کند.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پی درگذشت جعفر والی

 

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر درگذشت جعفر والی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت هنرهای نمایشی را تسلیت گفت.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

 

«در کمال تأسف باخبر شدیم هنرمند پیشکسوت جعفر والی دار فانی را وداع گفت.

کارنامه درخشان جعفر والی در عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی، بی‌شک مهر تائیدی بر فعالیت هنرمندانه این کارگردان و بازیگر برجسته است. امید است تجارب گرانسنگ این هنرمند عزیز، چراغی روشن برای هنرمندان جوان نسل امروز باشد.

ضایعه درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه دوستداران هنرهای نمایشی تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

 

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت جعفر والی را تسلیت گفت

 

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پیامی درگذشت هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در پیام تسلیت بهرام قاسمی آمده است: درگذشت روانشاد جعفر والی، کارگردان، بازیگر، فیلم‌نامه نویس و هنرمند پرآوازه کشور، خسرانی بزرگ برای جامعه فرهنگی و هنری بویژه عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی کشور است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه فرهیخته هنری کشور و همه دوستداران آن فقید، از خداوند رحمان و رحیم برای وی طلب آمرزش می نمایم.

 

 

 

جعفر والی که از ۱۸ آذر ماه به دلیل مشکلات ریوی در یک بیمارستان بستری شده بود و بعد به بیمارستان «تهران کلینیک» منتقل شد، حوالی ساعت ۱۰ صبح ۲۷ آذر ماه در بیمارستان درگذشت.

این هنرمند که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش در گوش سالمم زمزمه کن در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش‌تر نمایش‌های آی باکلاه آی بی‌کلاه، چوب به دست‌های ورزیل و گاو را اجرا کرده است.

او در سال‌های اخیر با بازی در دو نمایش اتاق شماره شش نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و ویتسک؛ یک داستان ناتمام نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر روی صحنه رفت.

 

 



 تاريخ ارسال: 1395/9/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.