پرده سینما

اظهارات اسکورسیزی درباره تازه ترین فیلم اش «سکوت»

پرده سینما

 







 

ساخت فیلم مُردگان برایم بسیار ناخوشایند بود... من تقریبا تبلیغ رسانه‌ای هم برای این فیلم نکردم چون از آن خسته بودم. فکر می‌کردم این فیلم دیوانه‌کننده است.

 

 

 

 

مارتین اسکورسیزیمارتین اسکورسیزی که از سال ۱۹۶۷ به فیلمسازی مشغول است، در مصاحبه اخیر خود گفته که کارگردانی را یک "کار" نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، تی‌وی ۳ نوشت: مارتین اسکورسیزی کارگردان مشهور فیلم‌هایی چون هوگو، ‌ راننده تاکسی و رفقای خوب، در مصاحبه با ساندی تایمز گفت که دوست ندارد فیلمسازی را یک "کار" بداند چون این کلمه برایش یادآور انجام کاری خلاف میل‌ و بدون لذت است.

او در این‌باره گفت: من از کار کردن خوشم نمی‌آید. کار برای من یعنی تو را وادار به انجام کاری کنند و من در عمرم حرفه‌ای داشته‌ام که اصلاً احساس نکردم دارم سر کار می‌روم. حتی زمانی که دارم فیلمی را به دلیل خاصی می‌سازم، همیشه خوش‌شانس بوده‌ام که بدون این‌که مجبور باشم، داستان، بازیگران، سبک و کشفیات سینمایی خودم را داشته‌ام.

اسکورسیزی اخیرا فیلم سکوت را راهی سینماها و جشنواره‌های بین‌المللی کرده اما این اثر آن‌طور که انتظار می‌رفت، مورد توجه قرار نگرفته است. لیام نیسون در این فیلم که درباره مبلغان دینی در ژاپن ساخته شده، نقش اصلی را ایفا می‌کند. این کارگردان برای ساخت این فیلم ۱۰ سال صبر کرده چون هربار پروژه‌ و مشکلاتی سد راهش می‌شدند.

گفته شده اسکورسیزی بعد از موفقیت چشمگیر گرگ وال استریت، بودجه لازم برای ساخت سکوت را به دست آورد، ‌ اما او در صحبت‌های اخیرش این مطلب را تکذیب کرد و گفت که مجبور شده فقط برای خوش‌آمد آدم‌های سرمایه‌دار فیلم بسازد و فقط دوبار که یک مرتبه آن رفقای خوب بوده، آنچه را خودش دوست داشته به روی پرده برده است.

این فیلمساز ۷۴ ساله هالیوودی اخیرا سکوت را برای ۳۰۰ کشیش در رم نمایش داد و دیداری ۱۵ دقیقه‌ای با پاپ فرانسیس داشت.

اسکورسیزی درباره فیلم جدید خود گفت: سکوت بیش از تمام فیلم‌هایم من را به عمق جاده‌ فرو برد. صادقانه بگویم نمی‌دانم تا چه عمقی.

در این فیلم اندرو گارفیلد و آدام درایور دو مبلغ دینی هستند که به ژاپن سفر می‌کنند تا با لیام نیسون که گفته شده دینش را انکار کرده، ملاقات کنند.

این کارگردان باسابقه همچنین درباره فیلم سال ۲۰۰۶ خود گفت: ساخت فیلم مُردگان برایم بسیار ناخوشایند بود... من تقریبا تبلیغ رسانه‌ای هم برای این فیلم نکردم چون از آن خسته بودم. فکر می‌کردم این فیلم دیوانه‌کننده است.

مارتین اسکورسیزی بیش از نیم قرن است که فیلم می‌سازد. او به خاطر گستردگی و قدرت دانش سینمایی‌اش، به دایره‌المعارف متحرک سینمایی شهرت دارد. اسکورسیزی را از مهم‌ترین فیلم‌سازان آمریکایی در سطح دنیا می‌دانند که عشق و علاقه فراوان و دیوانه‌وارش به سینما همواره زبانزد بوده است.

مارتین اسکورسیزی را با فیلم‌های ماندگارش چون خیابان‌های پایین شهر، راننده تاکسی، گاو خشمگین، رفقای خوب و البته دوستی و همکاری متناوب با بازیگر بزرگ سینما رابرت دنیرو می‌شناسند.

تنگه وحشت، عصر معصومیت، کازینو، دار و دسته نیویورکی، هوانورد، مُردگان، جزیره شاتر، ‌هیوگو و گرگ وال‌استریت از دیگر ساخته‌های این کارگردان آمریکایی هستند.



 تاريخ ارسال: 1395/9/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.