پرده سینما

گلایه آناهیتا نعمتی از اصغر فرهادی و جواد نوروزبیگی

پرده سینما

 







 

 فیلم فروشنده همچنان در گروه هنر و تجربه در حال اكران است. فكر می‌كنید برای آقای فرهادی مهم است كه الان فیلمش در هنر و تجربه روی پرده است؟

 

 

اصغر فرهادی- انا نعمتی- جواد نوروزبیگیاین روزها فیلم جاودانگی به کارگردانی مهدی فردقادری با بازی آناهیتا نعمتی در گروه هنر و تجربه اکران شده است. نعمتی در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود که به بهانه اکران این فیلم انجام شده، با انتقاد از ادامه اکران فیلم فروشنده در گروه هنر و تجربه از بی‌تفاوتی جواد نوروزبیگی؛ تهیه‌کننده جاودانگی گلایه‌مند است و معتقد است این تهیه‌کننده تمام وقت خود را صرف اکران سلام بمبئی کرده است.

وی در انتقاد تند و تیزش به جواد نوروزبیگی؛ تهیه‌کننده فیلم جاودانگی می‌گوید: آقای نوروزبیگی به‌عنوان تهیه‌كننده جاودانگی این فیلم را رها كرده و تمام تمركزش را روی اكران سلام بمبئی گذاشته است! چرا؟ پس چه كسی باید از فیلمساز جوان حمایت كند؟ این جوان از راه فیلمسازی نان می‌خورد و اگر حمایت نشود، در ادامه دنبال ساخت فیلم‌های تكراری و امتحان پس‌داده می‌رود. سینماگران خودشان را مطابق با جریان فیلمسازی موجود در سینما می‌كنند.

اما انتقادات نعمتی به نوروزبیگی ختم نمی‌شود و به اصغر فرهادی؛ کارگردان فیلم فروشنده که این روزها فیلمش در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود هم اعتراض کرده است: واقعا خنده‌دار است! فیلمی كه به شبكه نمایش خانگی آمده، همچنان در گروه هنر و تجربه روی پرده است. كجای دنیا چنین روالی مرسوم است؟ با این كار حق افرادی چون فردقادری را می‌خورند! یا مثلا فیلم فروشنده همچنان در گروه هنر و تجربه در حال اكران است. فكر می‌كنید برای آقای فرهادی مهم است كه الان فیلمش در هنر و تجربه روی پرده است؟ ایشان باید بگوید اجازه ندارید فیلم من را پخش كنید و بگذارید فیلمسازان جوان فیلمشان را روی پرده بیاورند! فیلمسازی برای ساخت یك اثر ١٠سال زحمت كشیده و كلی تفكر پشت اثر اوست، اصلا فیلمش سلیقه خیلی‌ها هم نیست اما حق دارد اثرش را اكران كند. حق فیلمسازان جوان را نخورید! آن‌قدر این جوان‌ها را سركوب می‌كنند آن هم در سنی كه باید پایه و اساس زندگیشان را بچینند. بعد می‌بینیم عكس هنرمندان را در بیمارستان و به‌عنوان افراد كم‌بضاعت در رسانه‌ها منتشر می‌كنند و می‌گویند فلانی كارتن‌خواب شده است! نتیجه كارهایی كه امروز با جوانان هنرمند می‌كنند، در آینده همین می‌شود. می‌بینید! برای هیچ كدام از این مشكلات جوابی نیست و اگر به من باشد در این سینما را تخته می‌كنم!

 



 تاريخ ارسال: 1395/10/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.