پرده سینما

كاظم افرندنیا بازیگر سینما درگذشت

پرده سینما







 

 

 

مراسم تشییع پیکر کاظم افرندنیا صبح سه‌شنبه (۱۲ بهمن ماه) از مقابل خانه‌ سینما برگزار می‌شود.

 

کاظم افرندنیاكاظم افرندنیا، بازیگر، بر اثر سكته مغزی صبح روز شنبه، ٩ بهمن درگذشت.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون كه در یكی از آخرین بازی‌هایش نقش تیمسار طوفانیان را در سریال معمای شاه بازی كرده بود و هفته گذشته به دلیل خون‌ریزی و سکته‌ مغزی در آی‌سی‌یو بستری شده بود، درگذشت.

افرندنیا، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه پنج دهه حضور در سینما و تلویزیون را داشت، هفته گذشته به دلیل آنچه پزشکان مشکوک به خون‌ریزی مغزی اعلام کرده بودند، راهی بیمارستان شد و در آنجا زندگی را وداع گفت.

پسر کاظم افرندنیا با تأیید این خبر در چند خبرگزاری، درباره درگذشت پدرش گفت: پدرم در آی‌سی‌یو و در کما به‌سر می‌برد و صبح شنبه از دنیا رفت. او بازیگر بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی است که آخرین آنها با عنوان جدایی در سال ۹۴ ساخته شد. افرندنیا در سریال‌های خون‌بها، مسافر زمان و ستایش ۲ بازی کرده است.

این بازیگر در سال ۱۳۲۴ در نائین متولد شد. وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبا بوده است. افرندنیا بازیگری را در سال ۱۳۵۳ با بازی در فیلم ناجورها به کارگردانی سعید مُطلبی آغاز کرد. وی همچنین در فیلم سگ‌کشی بهرام بیضایی هم ایفای نقش کرده بود.

کاظم افرندنیا چندی پیش از وضعیت بی‌کاری خود گلایه کرده و گفته بود: اکثر بازیگران قدیمی با مشکلات بی‌کاری و حتی بیشتر دست‌وپنجه نرم می‌کنند. کار ما این شده که صندلی را جلو در بگذاریم و منتظر باشیم تا فرشته مرگ ما را با خودش ببرد.

وی درباره فعالیت‌های اخیرش در عرصه بازیگری گفته بود: بعد از دو سال، چندوقت پیش در چند سکانس از معمای شاه به ایفای نقش پرداختم، اما در کل زمان بسیاری است که بی‌کارم و در خانه به‌سر می‌برم.

وی مطرح کرده بود: متأسفانه چندوقتی است که در سینما عادت خطرناکی باب شده و آن خریدن نقش‌هاست. من ٥٠ سال در بازیگری بودم و الان به فراموشی سپرده شده‌ام. وقتی همه‌چیز به این سمت می‌رود، مسلّم است که امثال من بی‌کار می‌مانند. این مشکلات تنها برای من نیست، اکثر بازیگران قدیمی با این مشکلات و حتی بیشتر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

افرندنیا سابقه ٥٠ سال بازی در سینما و تلویزیون را دارد. جدایی (۱۳۹۴)/ بازنشسته‌ها (۱۳۹۱)/ دنیای پرامید (۱۳۹۱)/ چگونه میلیاردر شدم (۱۳۸۹)/ خاک و آتش (۱۳۸۹)/ دلقک‌ها (۱۳۸۸)/ ماه‌وش (۱۳۸۶)/ چپ‌دست (۱۳۸۴)/ قلقلک (۱۳۸۴)/ زهر عسل (۱۳۸۱)/ شک (۱۳۸۰)/ سگ‌کشی (۱۳۷۹)/ شور عشق (۱۳۷۹)/ سحرگاه پیروزی (۱۳۷۸)/ شمارش معکوس (۱۳۷۶)/ روی خط مرگ (۱۳۷۵)/ تنگنا (۱۳۷۴)/ دام (۱۳۷۴)/ گارد ویژه (۱۳۷۴) و مروارید سیاه (۱۳۷۳) تنها برخی از فیلم‌های این بازیگر هستند.

مراسم تشییع پیکر کاظم افرندنیا صبح سه‌شنبه (۱۲ بهمن ماه) از مقابل خانه‌ سینما برگزار می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1395/11/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.