پرده سینما

مستند «تیتراژ» درباره عنوان‌بندی فیلم در تاریخ سینمای ایران ساخته می شود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهرشاد كارخانی و بررسی 120 فیلم ایرانی در پروژه مستند تیتراژ

 

مهرشاد کارخانیمهرشاد كارخانی مستندی را در تیتراژ فیلم با بررسی 120 فیلم مطرح تاریخ سینمای ایران می‌سازد.

به گزارش فارس، مهرشاد كارخانی بر حال حاضر مشغول كار بر روی طرحی مستند هست كه به بررسی عنوان‌بندی فیلم در تاریخ سینمای ایران می‌پردازد.

براساس این گزارش، این مستند كه تیتراژ نام دارد به پیدایش عنوان‌بندی در سینمای ایران و تحول آن می‌پردازد كه در این زمینه فیلم‌های بسیار زیادی از سوی وی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت، عنوان‌بندی 120 فیلم مطرح قبل و بعد از انقلاب مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ساخت مستندی در مورد تیتراژ فیلم جزو طرح‌های قدیمی‌ كارخانی به حساب می‌آید كه از سال‌ها قبل بر روی آن كار كرده‌ است و حتی در مقطعی با مراجعه به فیلمنامه ملی توانسته آرشیو كاملی از این فیلم‌ها را تهیه‌ كند.

به گفته كارخانی از آنجائی كه ساختار این مستند بسیار تازه و جدید است در آن به شیوه مرسوم از مصاحبه با افراد خبری نیست، تا یك ماه آینده فیلمبرداری كار طول خواهد كشید و پس از آن وارد مرحله تدوین خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این مستند افراد شاخصی كه در ساخت فیلم‌های مطرح نقش داشته‌اند، نظیر كارگردانان،بازیگران، تهیه‌كنندگان، فیلمبرداران و سازندگان عنوان‌بندی فیلم كه بسیاری از آن ناشناخته هستند، حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، این مستند به فیلمسازانی كه با تیتراژ فیلم‌هایشان شهرت دارند مانند مسعود كیمیایی، داریوش مهرجویی، عباس كیارستمی، بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، بهمن فرمان‌آرا، امیر نادری، مرحوم علی‌ حاتمی، كیانوش عیاری و .... تاكید بیشتری دارد.

براساس این گزارش، كارخانی قصد دارد این مستند را با زمان 60 دقیقه برای شركت در یكی از جشنواره‌های داخلی در سال جاری آماده كند.

وی در حال حاضر فیلم سینمایی سینما سوخته را آماده نمایش دارد.

 


 تاريخ ارسال: 1389/3/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.